تاریخ : يکشنبه 20 آبان 1403
کد 5268

لزوم نیازسنجی و عارضه‌یابی حوزه کفش استان آذربایجان‌شرقی

ظرفیت‌های پژوهشی و مطالعاتی بازاریابی و صادرات دانشگاه تبریز جهت بهره‌مندی در نشست مشترک اتحادیه کفاشان تبریز، کمیته ارتباط صنعت با دانشگاه اتاق تبریز و مسئولین دانشکده اقتصاد دانشگاه تبریز بررسی شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، یونس اکبرپور پایدار؛ رئیس کمیسیون صنایع، انرژی و احداث اتاق بازرگانی تبریز در این نشست با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری بین صنایع و دانشگاه‌ها گفت: بر لزوم تداوم ارتباط صنایع و دانشگاه‌ها تاکید کرد.
وی هدف از برگزاری این جلسه را بحث بازاریابی و صادرات کیف،کفش و چرم استان اعلام کرد و افزود: به‌همین منظور می‌توان از ظرفیت‌ تحقیق و توسعه دانشگاه‌ها استفاده کرد.
پایدار گفت: یکی از مشکلات صنعت کفش استان، استانداردسازی است که در صورت حل آن، می‌توان با استفاده از ظرفیت موجود، کفش استان را به تمام کشورهای جهان صادر  کرد.
رئیس کمیسیون صنایع، انرژی و احداث اتاق بازرگانی تبریز خاطرنشان کرد: اگر استانداردسازی به‌صورت جدی پیگیری شود و درست سرجای خود قرار گیرد مشکلات حل خواهد شد.
پایدار، تهیه مواد اولیه، قیمت تمام‌شده محصولات و بازاریابی را از دیگر مشکلات این حوزه دانست.
علیرضا جباریان‌فام؛ رئیس اتحادیه کفاشان استان آذربایجان‌شرقی، در این نشست ضمن ابراز ناخرسندی از میزان صادرات کیف و کفش و چرم به سایرکشورها گفت: ما در زمینه تبلیغات و بازاریابی با مشکل مواجه هستیم و نتوانسته‌ایم به‌صورت علمی برای محصولات خود بازرایابی کنیم.
وی از پتانسیل بالای استان در حوزه کفش خبر داد و افزود: در این زمینه می‌توان با بهره‌گیری از نظرات علمی دانشگاهیان، فعالیت واحدهای تولیدی را توسعه داد.
گفتنی است، در این نشست مقرر شد، با همکاری مدیران دانشکده اقتصاد، اقدامات لازم در خصوص فعالیت بیشتر دانشجویان در بخش تحقیق و توسعه و فعال‌سازی حوزه صادرات این صنف، پروژه‌هایی تهیه و اجرا شود و بر اساس آن، نیازها شناسایی و عارضه‌یابی صورت بگیرد.