تاریخ : سه شنبه 30 آبان 1402
کد 4376

گزارش اتاق تبریز از هفدهمین نمایشگاه تولید مصنوعات طلا و‌ جواهر و گوهرسنگ‌ها

برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر تبریز با استانداردهای اروپایی

هفدهمین نمایشگاه تولید مصنوعات طلا و‌ جواهر و گوهرسنگ‌ها با حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان و طراحان در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، میرمحمد پوراقدم شربیانی؛ رئیس اتحادیه طلا و‌ جواهر آذربایجان‌شرقی در گفتگو با خبرنگار اتاق تبریز، ضمن تقدیر از حضور پررنگ تولیدکنندگان، فروشندگان و صادرکنندگان مصنوعات طلا و نقره و جواهر و‌ گوهرسنگ اظهار کرد: در این نمایشگاه که از ۲۵ تا ۲۸ آبان در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار شد، بیش از ۸۰ غرفه‌ حضور پررنگ داشتند.
وی افزود: حضور تولیدکنندگان مصنوعات و همچنین ماشین‌آلات و فناوران از کشور ترکیه و همچنین بازدیدکنندگان متعدد از شهرهای مختلف کشورهای عراق و ترکیه، علاوه بر اینکه کلمه بین‌المللی را برای این نمایشگاه معنا کرد، باعث شد به توسعه‌ی صادرات این هنر صنعت امیدوار شویم.
شربیانی گفت: برگزاری میز کشوری هنرصنعت مصنوعات طلا و جواهر و اولین همایش توسعه صادرات طلا، نقره و جواهرات در دانشگاه تبریز، همزمان با نمایشگاه، نشانه این است که اتفاقات خوبی پیش‌روی این هنر صنعت اشتغال‌آفرین است‌.
 
بر اساس این گزارش، حامد فهیمی؛ مدیر برند ارمغان، این نمایشگاه را بسیار با کیفیت ارزیابی کرد و گفت: نمایشگاه امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار قوی‌تر بود و با متدهای اروپایی برگزار شد و جا دارد از اتحادیه طلا و جواه راستان، به خاطر فعالیت‌هایشان تشکر کنیم.
وی افزود: مطمئنم سال بعد با پتانسیل‌های موجود، این نمایشگاه با کیفیت بهتری برگزار خواهد شد.
فهیمی در خصوص تاثیر برگزاری نمایشگاه بر روی صادرات گفت: رویدادهایی از این دست تاثیر صد درصدی بر روی صادرات دارند و ما را به آینده این هنرصنعت امیدوار می‌کند.
داوود همتی؛ مدیر گالری همتی نیز در خصوص تاثیر برگزاری نمایشگاه در توسعه صادرات گفت: اگر بازاریابی محصولات به‌درستی اتفاق بیفتد، برگزاری نمایشگاه می‌تواند قدم بسیار موفقی محسوب شود.
وی افزود: کیفیت برگزاری نمایشگاه امسال بسیار بالا بود و هر کدام از ما چه تولیدکننده، چه بنکدار و چه صادرکننده، وظیفه داریم در معرفی هنر و صنعت، نقش خود را ایفا کنیم.
علیرضا قاسمی؛ مدیر تولیدی طلا و ‌جواهر رز نیز اظهار کرد: تبریز در برگزاری نمایشگاه مدتی بود که به بن‌بست رسیده بود اما امسال این نمایشگاه بسیار با کیفیت برگزار شد.
وی افزود: البته جا داشت در غرفه‌سازی برای غرفه‌داران شرایط مطلوبتری در نظر گرفته شده و در حوزه تبلیغات فعالیت بیشتری صورت می‌گرفت.
قاسمی گفت: من در نمایشگاههای خارجی زیادی شرکت کرده‌ام و معتقدم که برگزاری نمایشگاه، نقطه عطف توسعه تولید و پیشرفت صادرات است و این موضوع تنها به نفع ذینفعان این صنعت نیست، بلکه به سود اقتصاد شهر و استان خواهد بود.
 
 
آلبوم تصاویر هفدهمین نمایشگاه تولید مصنوعات طلا و‌ جواهر و گوهرسنگ‌ها