هفتمین دوره طرح رتبه بندی شرکت های برتر منطقه شمالغرب و غرب کشور (ایران تک) با مشارکت اتاق بازرگانی تبریز و سازمان مدیریت صنعتی آذربایجانشرقی برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تبریز، ابوالفتح ابراهیمی در نشست خبری طرح ایران تک گفت: اتاق بازرگانی ایران و تبریز به عنوان مرکز و محل مشاوره سه قوه مکلف است از واحدهای تولیدی، صنعتی و تجاری و مراکزی که در راه تعالی کسب و کار تلاش میکنند، حمایت کند.
نائب رییس اتاق تبریز ادامه داد: سازمان مدیریت صنعتی هم وظیفه دارد مدیریت را علمی و عملی کند و آموزشهای لازم برای کادر مدیریت واحدها ارائه دهد. جمعیت کثیری از مدیران استان و کشور موفق شدند از تجارب و دورههای علمی این سازمان بهره ببرند.
ابراهیمی تصریح کرد: طرح ایران تک برای سنجش بیشتر عملکرد این مدیران و شرکتها با شاخص قرار دادن معیارهایی، شرکتها را در مورد محک قرار میدهد تا نقاط ضعف شرکتها را تشخیص داده و برطرف کند.
وی اذعان داشت: در مجموع تلاش میکنیم در جهت رشد قابل توجه صنایع استان قدم برداریم و با نهادینه کردن معیارهایی مثل شایستهسالاری در مدیران و نشان دادن راه توسعه به شرکتها در اقتصاد منطقه و کشور مثمرثمر باشیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی آذربایجانشرقی، گفت: هفتمین دوره طرح ایران تک ۱۳ مردادماه جاری با مشارکت اتاق بازرگانی تبریز در سالن اجتماعات اتاق برگزار خواهد شد.
جواد جهانگیری متذکر شد: سازمان مدیریت صنعتی تاکنون ۶ دوره طرح رتبهبندی شرکتهای برتر منطقه شمالغرب و غرب کشور را برگزار کرده و دوره هفتم روز چهارشنبه ۱۳ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.
در ادامه نشست باقرزاده، مدیر علمی سازمان مدیریت صنعتی استان به معرفی بیشتر طرح ایران تک پرداخت و گفت: هدف اصلی این طرح شفافسازی فضای کسب و کار و جایگاه اقتصادی شرکتهای استانی و منطقهای و رتبهبندی آنها از نظر میزان تاثیرگذاری در اقتصاد استانی، منطقهای و ملی با هدف گسترش رقابت میان بنگاههای اقتصادی و در نتیجه ایجاد بهبود در محیط کسب و کار می باشد.
مدیر روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی نیز در ادامه توضیح داد: طرح ایران تک در راستای مسئولیت اجتماعی سازمان از سال ۹۱ شروع شروع و تاکنون ۶ دوره برگزار شده است.
دیباور ادامه داد: در ۱۳ مرداد ماه و در دوره هفتم طرح، شرکت ها در ۲۴ گروه صنعتی و در ۴ شاخص کلی رشد و بازدهی، اثربخشی در بازارهای بین المللی، اشتغالزایی و استفاده هوشمندانه از دارایی های شرکت ارزیابی می شوند. شاخص پنجم کیفیت خدمات و محصولات است که به شکل جداگانهای محاسبه می شود.