تاریخ : شنبه 8 ارديبهشت 1403
کد 4746

اطلاعیه تامین مالی زنجیره های تامین در سال 1403

به اطلاع روسای انجمن های تولیدی و بازرگانی استان و مدیران واحدهای تولیدی و بازرگانی استان می‌رساند، بر اساس اعلام اداره کل صمت استان آذربایجان‌شرقی، بر اساس ابلاغیه های بانک مرکزی در خصوص سقف ضمانت بانک های عامل برای صدور ابزارهای تامین مالی زنجیره تامین در سال 1403، ابزارهایی اعم از: اوراق گام برای بنگاه های اقتصادی و شرکت های دانش بنیان و برات الکترونیکی به منظور تامین مالی بخش صنعت و معدن در نظر گرفته شده و به بانک های عامل ابلاغ شده است.
 جهت بهره مندی از تامین مالی های مذکور لازم است:
نسبت به شناسایی زنجیره های تامین محصولات استراتژیک ( با رویکرد صنایع بهره ور، صادرات محور، دانش بنیان و فناور) صنعتی و معدنی، جهت استفاده از ابزارهای مذکور اقدام گردد.
پس از شناسایی زنجیره های هر صنعت، ذی نفعان( متقاضیان استفاده کننده) باید با مراجعه به بانک های عامل مشمول (دارای مجوز انتشار اوراق)، نسبت به ارائه درخواست انتشار اوراق یا صدور برات (منطبق بر نیاز بخش) اقدام کنند تا پس از اعتبار سنجی و ارائه مدارک مورد نیاز، نسبت به تعیین مبلغ و صدور اوراق از سوی بانک عامل اقدام شود.
 
-  لازم است مدیران محترم واحدهای تولیدی و بازرگانی ضمن هماهنگی با انجمن تخصصی خود نسبت به شناسایی و معرفی زنجیره های تامین خود (حداقل 3 حلقه (واحد تولیدی) در هر زنجیره تامین ) اقدام کنند.
-  لیست متقاضیان تامین مالی از طریق انجمن ها به تشکل متبوع ( اتاق بازرگانی تبریز و خانه صنعت، معدن و تجارت استان) اعلام شود تا پس از تجمیع درخواست ها، مراتب به اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان جهت انجام اقدامات بعدی ارسال شود.
مدیران و روسای واحدهای تولیدی و بازرگانی می‌توانند درخواست خود را به شماره فکس شماره  35264115-041 ارسال یا با مراجعه به اتاق بازرگانی تبریز، درخواست خود را به دفتر امور کمیسیون ها تحویل دهند.
جهت ارائه درخواست ها به خانه صنعت، معدن و تجارت استان، درخواست خود را به فکس شماره  35260200-041 ارسال و یا با مراجعه به خانه صنعت، به دبیرخانه، تحویل دهید.
لازم به ذکر است در این خصوص، پیرو مکاتبات و اقدامات قبلی، جلسه هماهنگی و توجیهی ویژه انجمن ها توسط کمیسیون تخصصی بانک و تامین مالی اتاق تبریز و خانه صنعت، معدن و تجارت استان برگزار خواهد شد.
دو نسخه بروشور استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی جهت آشنایی و بهره برداری به حضور ارسال می‌شود.