تاریخ : چهارشنبه 23 اسفند 1402
کد 4647

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز:

سهم استان آذربایجان‌شرقی از دریافت تسهیلات، قابل توجه نیست

رضا جعفری، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز در مراسم افتتاح نخستین صرافی بانک ملی در آذربایجان‌شرقی گفت: سهم استان آذربایجان‌شرقی از دریافت تسهیلات، سهم قابل توجهی نیست و اگر بانک‌ها در زمینه تأمین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت طرح‌های توسعه‌ای، بخش خصوصی را همراهی نکنند، این بخش با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، رضا جعفری با بیان اینکه بانک ملی ایران در این شرایط سخت اقتصادی با همه فعالان و کارآفرینان همراه است، افزود: امیدوارم افتتاح این صرافی، شروع مبارکی برای حل مشکلات ارزی‌ای که فعالان اقتصادی با آن روبرو هستند، باشد.
عضو هیئت رئیسه اتاق تبریز با تاکید بر اینکه سهم استان آذربایجان‌شرقی از دریافت تسهیلات، سهم قابل توجهی نیست، ادامه داد: 96 درصد فعالان اقتصادی آذربایجان‌شرقی را بخش خصوصی تشکیل می‌دهند و اگر بانک‌ها در زمینه تأمین سرمایه در گردش و سرمایه ثابت طرح‌های توسعه‌ای، بخش خصوصی را همراهی نکنند، این بخش با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد.
وی ادامه داد: امیدوارم سیاست انقباضی شدیدی که در شش ماه گذشته اتخاذ شده است، در ابتدای سال جدید، به‌خصوص در حوزه صنعت تعدیل شود تا همه بتوانیم شرایط بهتری را برای کشور رقم بزنیم، چرا که همه برای توسعه اقتصادی کشور تلاش می‌کنیم. این مهم‌ترین درخواست صنعتگران و فعالان بخش معدن و کشاورزی استان است.
جعفری در پایان یادآور شد: من هم از طرف فعالان اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی و هم به‌عنوان عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز، افتتاح صرافی بانک ملی در استان را به فال نیک گرفته و از مدیر شعب بانک ملی استان و همکاران گرامی این بانک نهایت تشکر را دارم.
گفتنی است، در مراسم افتتاح نخستین شعبه صرافی بانک ملی در آذربایجان‌شرقی، نصرت‌الله شهبازی؛ قائم‌مقام بانک ملی ایران، محمد کلامی؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی و عادل غلامی؛ مدیر شعب بانک ملی استان آذربایجان‌شرقی نیز به سخنرانی پرداختند.