تاریخ : چهارشنبه 2 آبان 1403
کد 5228

مدارک مورد نیاز و اقلام مشمول اخذ شناسنامه گارانتی

  با توجه به اینکه بر اساس ماده (4) قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، کلیه تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاهای سرمایه‌ای از جمله لوازم خانگی، مصنوعات الکتریکی و الکترونیکی، صوتی و تصویری و ماشین‌آلات صنعتی، کشاورزی، راهسازی و... مکلف به ارائه خدمات پس از فروش با اخذ شناسنامه گارانتی از سامانه جامع تجارت هستند، لذا ریز مشخصات لیست کالاهای مشمول مدارک مورد نیاز جهت اقدام و درخواست اخذ شناسنامه گارانتی اعلام می شود.
لازم به توضیح است، مدارک بایستی به صورت الکترونیکی و در قالب یک فایل با فرمت PDF در سامانه بارگذاری شود.
مدارک مورد نیاز جهت بارگذاری برای اخذ شناسنامه گارانتی
۱- مشخصات نمایندگان و مکان های ارائه کننده خدمات پس از فروش شامل آدرس دفتر کد پستی، شماره تماس تعمیرگاه های مجاز ، و ... (حداقل ۵ نمایندگی در ۵ استان متفاوت باید معرفی شود)
۲- پروانه کسب در رسته خدمات صنفی و ثبت شرکت حقوقی برای ارائه دهنده خدمات پس از فروش
3- پروانه بهره برداری یا پروانه صنفی تولیدی تولیدکنندگان
۴- تعهد محضری ارائه خدمات پس از فروش در دفاتر اسناد رسمی با امضاء دارندگان حق امضاء به همراه مهر شرکت
روزنامه رسمی و آگهی تاسیس شرکت و آگهی آخرین تغییرات شرکت
نمونه کارت ضمانت مطابق با شرح الزامات ضمانت و تعهدات
۷ - ارائه گواهینامه ثبت برند از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دارای تاریخ اعتبار
8- ارائه مشخصات وب سایت اینترنتی شرکت ارائه دهنده خدمات پس از فروش
۹- صاحبان برند علاوه بر مدارک فوق، پروانه بهره برداری شرکت سازنده و قرارداد فی مابین صاحب برند و کارخانه سازنده را بایستی ارائه نمایند
۱۰- فرم و سامانه نظرسنجی رضایت مشتریان و سامانه رسیدگی به شکایات در سربرگ رسمی شرکت
 
لیست کالاهای مشمول گارانتی ضمیمه متن شده است.