تاریخ : سه شنبه 24 مهر 1403
کد 5205

نشست دبیر کل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق ایران با مسئول بسیج تجار اتاق تبریز

دبیر کل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق ایران با حضور در اتاق بازرگانی تبریز با مسئول بسیج اتاق تبریز دیدار کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، این نشست با حضور رضا جعفری؛ عضو هیئت رئیسه اتاق تبریز، سید رضا پورزینال؛ رئیس سازمان بسیج اصناف آذربایجان‌شرقی و مسئول بسیج اتاق یزد با محوریت «برگزاری همایش سراسری بسیج اتاق‌های بازرگانی کشور» برگزار شد.
علی درویشی؛ دبیر کل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق ایران در این نشست با اشاره به تجربه موفق برگزاری اولین رویداد بسیج تجار و اصناف که در  سه محور اصلی در حوزه شعار سال؛ از جمله سیاست‌های ارزی و شعار سال، بهینه‌سازی مصرف انرژی و بهره‌وری آب برگزار شده بود، خواستار برگزاری دومین رویداد بسیج تجار و اصناف به میزبانی اتاق تبریز شد.
وی هدف از برگزاری این همایش را شناسایی، احصا و طرح چالش‌های استان‌ها در حوزه صادرات و بهره‌گیری از ظرفیت بسیج تجار و اصناف عنوان کرد.
درویشی از تشکیل شورای عالی بسیج در چند اتاق بازرگانی کشور خبر داد و این اقدام را گامی موثر در راستای هدفمند کردن فعالیت‌های بسیج عنوان کرد.
رضا جعفری؛ عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی تبریز در این نشست با تاکید بر جایگاه ویژه بسیج تجار و اصناف گفت: اتاق‌های بازرگانی می‌توانند از توان بسیج برای طرح و پیگیری مشکلات بهره ببرند.
وی بحث ناترازی انرژی را یکی از مواردی دانست که می‌تواند از طریق بسیج تجار و اصناف اتاق‌های بازرگانی به‌عنوان نقش حاکمیتی پیگیری شود.
 محمدجعفر صالحی؛ مسئول بسیج تجار اتاق بازرگانی تبریز در این جلسه با بیان اینکه بیش از 90 درصد اقتصاد استان توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، گفت: آذربایجان‌شرقی از موقعیت ویژه‌ای برخوردا است و با سایر استان‌ها قابل قیاس نیست، به‌طوریکه استان ما بزرگترین صادرکنندگان و تولیدکنندگان مواد غذایی در کشور است.
وی با اشاره به اقدامات چشمگیر کمیسیون‌های تخصصی اتاق تبریز در خصوص بررسی مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان، از تعامل خوب بسیج تجار اتاق با رؤسای کمیسیون‌ها خبر داد.
صالحی با اشاره به مشکلات متعدد صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان، پیشنهاد داد، محوریت برگزاری همایش بسیج تجار و اصناف، بررسی چالش تامین انرژی برق در تابستان و گاز در زمستان باشد تا از این طریق مشکلات ناشی از ناترازی انرژی صنایع در سطح ملی مطرح شود.
 
 

 
آلبوم تصاویر نشست دبیر کل شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی اتاق ایران با مسئول بسیج تجار اتاق تبریز