تاریخ : سه شنبه 3 مهر 1403
کد 5132

رئیس کمیسیون صنایع، انرژی و احداث اتاق تبریز؛

توسعه صنعت وابسته به نزدیکی بیشتر به دانشگاه‌هاست

در جلسه مشترک کارگروه ارتباط صنعت با دانشگاه کمیسیون صنایع، انرژی و احداث اتاق بازرگانی تبریز با مسئولین دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، بر ضرورت تقویت تعامل و اعتمادآفرینی بین صنعت و دانشگاه تأکید شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، یونس اکبرپورپایدار؛ رئیس کمیسیون صنایع، انرژی و احداث اتاق تبریز، در این نشست گفت: برای ایجاد ارتباط قوی بین دانشگاه و صنعت، ضروری است که با ایجاد انگیزه در دانشجویان از طریق تبلیغات و نمایشگاه‌ها، اعتماد بین دو نهاد را افزایش دهیم تا از دانشجویان به شکل مؤثرتری حمایت شود.
وی افزود: اتاق بازرگانی تبریز در دوره جدید فعالیت خود با رویکرد تشکل‌ها عمل می‌کند و هدف اصلی آن تقویت ارتباط میان دانشگاه و صنعت است. در همین راستا، طی هماهنگی با مرکز مهارت‌آموزی و هدایت شغلی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، جلسه‌ای در این دانشگاه برگزار شد.
رئیس کمیسیون صنایع، انرژی و احداث اتاق تبریز همچنین به ماده 11 قانون جهش دانش‌بنیان اشاره کرد و بیان داشت: صنعت باید از ظرفیت‌های دانشجویان به‌ویژه در بخش تحقیق و توسعه (R&D) استفاده کند. هرچه بخش R&D یک واحد صنعتی قوی‌تر باشد، بهره‌وری و تولید آن واحد افزایش خواهد یافت.
وی پیشنهاد کرد: واحدهای صنعتی برای تشویق دانشجویان به همکاری با صنعت، هفته‌ای یک روز در دفاتر ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها حضور داشته باشند تا تعامل میان دانشجویان و مسئولین صنعت تقویت شود.
پایدار تأکید کرد: توسعه صنعت مستلزم نزدیک شدن به دانشگاه است و شکوفایی استعداد دانشجویان در محیط کار از طریق این ارتباط قوی محقق خواهد شد.