تاریخ : يکشنبه 25 شهريور 1403
کد 5108

رئیس کمیسیون کارآفرینی، اقتصاد دانش‌بنیان و بهبود فضای کسب‌وکار؛

گسترش تفکر دانش‌بنیان، نویدبخش توسعه کشور طی سال‌های آتی

رئیس کمیسیون کارآفرینی، اقتصاد دانش‌بنیان و بهبود فضای کسب‌وکار اتاق تبریز، با تأکید بر اینکه، این کمیسیون با پیشبرد مباحث زیرساختی، اصلاحی در راستای بهبود فضای کسب‌وکار فعال است، تصریح کرد: در صورتی که دیدگاه‌ها و بینش اقتصاد دانش‌بنیان در جامعه گسترش یابد، قطعاً طی سال‌های آتی شاهد توسعه کشور خواهیم بود.
 
 
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، نوید امجد در جلسه کمیسیون کارآفرینی، اقتصاد دانش‌بنیان و بهبود فضای کسب‌وکار اتاق تبریز با بیان این مطلب گفت: اهتمام این کمیسیون تلاش برای بهبود مستمر فضای کسب‌وکار و توسعه استارتاپ‌ها بوده و این امر مسئولیت سنگینی است، چرا که گستره فعالیت استارتاپ‌ها بسیار وسیع بوده و شامل حوزه‌های مختلف از جمله صنایع دارویی، غذایی، بهداشتی، آی‌تی و… می‌شود.
وی در ادامه به تشریح عملکرد این کمیسیون از ابتدای فعالیت پرداخت و گفت: طی یک‌سال گذشته اقدامات متعددی در راستای احصا و پایش چالش‌های فعالین اقتصادی از جمله مشکلات مربوط به حوزه استانداردسازی، تأمین اجتماعی و... توسط این کمیسیون انجام شده است و ما سعی داریم، پس از شناسایی این مشکلات، خروجی‌محور و نتیجه‌گرایانه در راستای رفع موانع عمل کنیم.
رئیس کمیسیون کارآفرینی، اقتصاد دانش‌بنیان و بهبود فضای کسب‌وکار اتاق تبریز، یکی از مشکلات اساسی و پایه‌ای کشور را «قانون کار» دانست و ادامه داد: قانون کار فعلی، قریب به  ۵ دهه پیش تدوین و نگاشته شده است و علی‌رغم اصلاحات و تغییرات با شرایط کنونی جامعه، همسو و سازگار نیست و در عمل نمی‌توان اصلاحات لازم در خصوص بهبود وضعیت کارگری، فضای کسب‌وکار و اصلاحات عمیق اقتصادی را در این چارچوب انجام داد، بنابراین قانون کار باید اصلاح شود تا متعاقباً فضای اصلاح ساختار حقوق و دستمزد و به‌روزرسانی سطوح حقوق فراهم آید.
امجد با اشاره به مشکلات متعدد اقتصادی در کشور گفت: تمامی مسائل نه به‌صورت نقطه‌ای و بخشی، بلکه رشته‌ای، زنجیروار و به‌هم تنیده با یکدیگر مرتبط هستند و حل آن‌ها نیازمند اقدامات زیربنایی و چندجانبه است.
 

 
آلبوم تصاویر کمیسیون کارآفرینی، اقتصاد دانش‌بنیان و بهبود فضای کسب‌وکار