با توجه به ضرورت ثبت به موقع اسناد فروش در سامانه جامع تجارت، برای افزایش شفافیت تجاری واحدها به استحضار می رساند، امکان ارسال مجدد اسناد و فاکتورهای فروش با وضعیت عدم تایید در سامانه جامع تجارت فراهم شده است.
برای این منظور کلیه فعالان تجاری ( اعم از تولید کنندگان، تجار بازرگانان و توزیع کنندگان ) می توانند در منوی مدیریت اسناد، خروجی گزینه ارسال مجدد سند را برای انواع اسناد فروش خود با وضعیت عدم تایید انتخاب و اطمینان از صحت آن به خریدار ارجاع دهند. سند مذکور در سند مذکور را مجدداً و پس از بررسی اجزا سند و کارتابل مدیریت اسناد ورودی خریدار با وضعیت در انتظار تایید ثبت خواهد شد.
لازم به ذکر است در اسناد فروش کالای ملزم به درج شناسه رهگیری نظیر لوازم خانگی و لوازم یدکی خودرو، گزینه ارسال مجدد سند نمایش داده نخواهد شد.