تاریخ : چهارشنبه 3 مرداد 1403
کد 4958

در جلسه کمیته تأمین اجتماعی اتاق تبریز بررسی شد؛

مسائل و مشکلات کارفرمایان در حوزه بازرسی از دفاتر قانونی و درآمد حق بیمه

جلسه کمیته تأمین اجتماعی اتاق تبریز با دستور کار «بررسی مسائل و مشکلات کارفرمایان در حوزه بازرسی از دفاتر قانونی و درآمد حق بیمه» در اتاق بازرگانی تبریز با حضور رئیس اداره وصول حق بیمه و رئیس اداره بازرسی دفاتر قانونی اداره کل تأمین اجتماعی استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، مهدی امینی، رئیس کمیسیون بانک، مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق تبریز در خصوص این جلسه گفت: این کمیسیون در راستای بررسی موضوعات و مشکلات قانونی و اجرایی مرتبط با پرونده‌های مطالباتی تأمین اجتماعی از کارفرمایان به‌صورت مرتب، هر ماه تشکیل جلسه می‌دهد تا به بررسی و پیگیری مشکلات هیئت‌ها و همچنین نظارت بر عملکرد نمایندگان اتاق در این هیئت‌ها بپردازد.
  در این جلسه، اعضای کمیته تأمین اجتماعی اتاق بازرگانی تبریز و نمایندگان این اتاق در هیئت‌های تشخیص مطالبات تأمین اجتماعی استان به بیان مشکلات موجود در پرونده‌های مطالباتی کارفرمایان و اختلاف بین کارفرمایان و سازمان در نحوه محاسبه حق بیمه‌ها پرداختند.
 محمد ابراهیمی، رئیس اداره وصول حق بیمه و رقیه رجبی، رئیس اداره بازرسی دفاتر قانونی اداره کل تأمین اجتماعی استان به پاسخگویی به موارد مورد اعتراض کارفرمایان در پرونده‌های مطالباتی پرداختند.
 رئیس اداره وصول حق بیمه اداره کل تأمین اجتماعی استان ضمن استقبال از برگزاری جلسات مشترک مسئولان سازمان و نمایندگان کارفرمایان در راستای رفع ابهامات و ایجاد تعامل سازنده تأکید کرد و افزود: اختیارت هیئت‌های بدوی تشخیص مطالبات برابر با اختیارات هیئت تجدیدنظر است و از عدم صدور رأی برای پرونده‌ها در هیئت‌های بدوی و ارجاع آن به هیئت تجدیدنظر تشخیص مطالبات انتقاد کرد.
 موضوع مشمول کردن حق بیمه بر هزینه‌های نصب و راه‌اندازی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات در کارخانجات، مشمول کردن حق بیمه بر حمل‌ونقل کالاهای کارخانجات، مشمول کردن حق بیمه بر قراردادهای کارفرمایان با صداوسیما که کارکنان این سازمان مشمول قراردادهای خاص هستند، مشمول کردن حق بیمه بر سند افتتاحیه ساختمان، مابه‌التفاوت حق بیمه اصلاح عناوین شغلی، مشمول کردن حق بیمه بر قراردادهای خرید، هزینه بالاسری و مشکلات مفاصا حساب‌های پیمانکاران از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.
 

 
آلبوم تصاویر جلسه کمیته تأمین اجتماعی اتاق تبریز