تاریخ : يکشنبه 10 تير 1403
کد 4901

همزمان با روز ملی صنعت و معدن؛

انتخاب چندین واحد صنعتی آذربایجان‌شرقی به‌عنوان واحد نمونه کشوری

همایش بیست و هشتمین سالروز بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق ایران، هیات رئیسه اتاق ایران، معاون وزارت صمت و فعالان اقتصادی در سالن اجلاس سران برگزار و طی آن واحدهای نمونه کشوری معرفی شدند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، در این مراسم صمد حسن‌زاده؛ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر نبود زیرساخت‌های اولیه تولید در کشور، گفت: با توجه به شرایط باید سعی کنیم مراسم تجلیل از تولیدکنندگان و صنعت‌گرانی که باوجود این وضعیت، در عرصه تولید فعال هستند را در سطوح بالاتری برگزار کنیم.
وی افزود: صحبت از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ، حضور در بازارهای جهانی و حرکت به سمت فناوری‌های نو ضروری است؛ اما درعین‌حال نداشتن زیرساخت‌های ابتدایی تولید، نبود ناوگان حمل‌ونقل مناسب، عدم همکاری نظام پولی و مالی کشور با تولیدکنندگان و تورم را بالا، مانع توسعه اقتصادی کشور است.
حسن‌زاده ادامه داد: در ایران ظرفیت‌های ناب منابع طبیعی و نیروی انسانی باتجربه و حرفه‌ای وجود دارند که به دلیل شرایط حاکم بر اقتصاد، قابل‌استفاده نیستند و این وضعیت درشان مردم ایران نیست.
وی ضمن تأکید بر اهمیت توجه به انتظارات فعالان بخش تولید و تقدیر از این افراد، تصریح کرد: باید فرهنگ حفظ و تجلیل از مدیران بنگاه‌های اقتصادی را در سطوح بالاتر برگزار کنیم.
لازم به ذکر است، در این مراسم شرکت چرم خاوران، شرکت ایفا صنعت غرب، شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان‌شرقی، کارخانجات‌تولیدی مهر اصل، شرکت مارپیچ پرشین تبریز، شرکت کارخانجات سیمان صوفیان، شرکت فولاد ماهان تبریز و شرکت صنایع آذر فولاد امین به‌عنوان واحد نمونه سال ۱۴۰۳ و گروه صنعتی پارس ساختار به‌عنوان جوان کارآفرین با دریافت تندیس جشنواره مورد تجلیل قرار گرفتند.