تاریخ : شنبه 2 تير 1403
کد 4887

جلسه کمیته مالیات اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد

جلسه کمیته مالیات اتاق بازرگانی تبریز با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی استان با هدف بررسی عملکرد این نمایندگان و بررسی موضوعات جاری در هیئت‌ها تشکیل شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، مهدی امینی، رئیس کمیسیون بانک، مالیات، کار و تأمین اجتماعی بر لزوم تشکیل جلسات مشترک با هر 3 گروه نمایندگان بندهای 1و2 و3 هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی و بیان دیدگاه‌ها و هم‌افزایی جهت اجرای کامل قانون تأکید کرد.
رئیس کمیسیون بانک، مالیات، کار و تأمین اجتماعی اتاق تبریز با اشاره به اینکه نمایندگان اتاق و تشکل‌ها در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی با اعتماد تشکل‌ها در این هیئت‌ها حضور دارند گفت این امر پذیرفته نیست که نماینده بند ۳ در جلسه هیئت غیبت کند و به هیئت اعلام کند که برگه رأی را بعداً امضاء خواهد کرد و این کار، نوعی بداخلاقی و سوء استفاده از اعتماد اتاق و تشکل‌ها است.
غلامرضا شریفی، مشاور امور مالیاتی کمیسیون با اشاره به اینکه بعضاً از طرف مؤدیان، گزارش‌هایی به کمیته مالیاتی اتاق مبنی بر عدم ورود نماینده بند ۳ به بررسی محتویات پرونده، واصل می‌شود اظهار کرد در گذشته ظرفیت نمایندگان در هیئت‌ها متفاوت بود اما با تغییر آیین‌نامه دادرسی مالیاتی، هر ۳ نماینده ( اداره امور مالیاتی، دادگستری و مؤدی) دارای اختیار و نقش واحد هستند و هیچ یک بر دیگری ارجحیت ندارد و در صورت غیبت هر کدام از نمایندگان، هیئت وجاهت قانونی ندارد و نباید تشکیل شود و غیبت در جلسه و امضای برگ رأی بعد از جلسه توسط مؤدیان رصد و گزارش می‌شود و مؤدیان به این موضوع ایراد می‌گیرند چون حق آن‌ها ضایع می‌شود. نماینده مؤدی باید بصیر، آگاه و مطلع از پرونده بوده و دفاع مؤثر انجام دهد.
 تشکیل جلسات توجیهی و تعاملی با نمایندگان بند 2، تفکیک ساختمان هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی، تخصیص اتاق مجزا به نمایندگان بند 3 جهت مطالعه پرونده مؤدیان ، آموزش نحوه تنظیم اظهارنامه مالیاتی، با توجه به اینکه در فصل ارسال اظهارنامه هستیم، معافیت مالیاتی تشکل‌های اقتصادی، نحوه بهره‌مندی فعالان اقتصادی در منطقه آزاد ارس از معافیت‌های مالیاتی، عدم دعوت و استفاده از تمام نمایندگان معرفی شده تشکل‌های تخصصی در هیئت‌ها از دیگر موارد مطرح شده در جلسه بود.

 
آلبوم تصاویر جلسه کمیته مالیات اتاق بازرگانی تبریز