دکتر یونس ژائله رئیس اتاق تبریز در دومین نشست خبری خود با فعالان رسانه ای در آستانه سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محترم کشور به استان گفت: ایجاد فضای همدلی و امید در شرایط سخت اقتصادی مهمترین رسالت رسانه ها است. وی از فعالان رسانه ای استان خواست تا با ایجاد فضای همدلی و امید در شرایط سخت اقتصادی امکان و فرصت رشد و توسعه اقتصادی استان را با توجه به ظرفیت های بی بدیل آن فراهم آورند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز دکتر یونس ژائله رئیس اتاق تبریز با ارائه گزارشی از نشست های تخصصی برگزار شده در طول مدت مدیریت خود در اتاق تبریز یادآور شد: ایجاد کمیسیون های تخصصی هفت گانه به عنوان بازوان تخصصی اتاق تبریز به منظور بررسی کارشناسی وضعیت حوزه های مختلف اقتصادی استان این امکان را در اختیار مدیریت ارشد و فعالان اقتصادی قرار می دهد تا با تدوین برنامه بلند مدت در راستای رشد و توسعه اقتصادی استان گام های مستحکمی بردارند.
رئیس اتاق تبریز با تاکید بر این نکته که با پایش های مستمر از فضای کسب و کار استان متوجه شده ایم که مهمترین عمل عقب ماندگی استان عدم تامین منابع مالی برای واحد های تولیدی و صنعتی استان است؛ اظهار امیدواری نمود: رسانه های استان در جهت بسیج افکار عمومی در راستای رشد و توسعه استان اقدامات موثری انجام دهند.
ژائله با اشاره به ظرفیت های معدنی و صنعتی استان از رسانه ها خواست در جهت بررسی وضعیت موجود این پتانسیل ها، راهکارهای اصلاحی و کارشناسی صاحب نظران را در اختیار مدیران ارشد استان ، فعالان اقتصادی و مردم قرار دهند.
رئیس اتاق تبریز کمیسیون های تخصصی اتاق تبریز را فرصتی برای آنالیز مزیت های رقابتی و نقاط قوت و صنعتی اقتصادی استان خواند و یاد آور شد: رسانه ها می تواند در کنار کمیسیون های تخصصی اتاق تبریز توسعه استان را تسریع نمایند.
تعامل سازنده بین فعالان اقتصادی و رسانه ای استان، به منظور اشاعه برنامه های میان مدت و بلند مدت تدوین شده و بسیج افکار عمومی در جهت توسعه اقتصادی استان،استفاده از ظرفیت های تخصصی کمیسیون اتاق تبریز ،استفاده از ظرفیت مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی در توسعه اقتصادی استان، معرفی ظرفیت های صنعتی و اقتصادی استان در اقصی نقاط کشور و سایر کشور های منطقه و توجه به کشت فرا سرزمینی برای گسترش تعاملات اقتصادی با سایر کشور های همسایه، ایجاد کنسرسیوم های صادراتی برای حضور موفق در بازارهای منطقه ای، آشنا نمودن فعالان اقتصادی و اعضاء اتاق با آخرین تحولات اقتصادی جهانی از جمله مباحث مطرح شده از طرف فعالان رسانه ای استان در این نشست بود.