تاریخ : پنجشنبه 24 خرداد 1403
کد 4865

اختصاص 3610 فقره کارنه‌تیر در دو ماهه نخست سال 1403

طبق اعلام امور کارنه تیر و آت آ اتاق بازرگانی تبریز در دوماهه نخست سال 1403، سه­ هزار و 610 فقره کارنه تیر جهت استفاده ناوگان شرکت های حمل و نقل بین المللی استان صادر شده است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، بر این اساس یک هزار و 317 فقره کارنه­ تیر در فروردین ماه و دو هزار و 293 فقره کارنه ­تیر در اردیبهشت ماه توسط واحد کارنه­ تیر اتاق تبریز ثبت شده است. کشورهای ترکیه، گرجستان، روسیه، بلغارستان، ایتالیا، انگلستان، اتریش، مقدونیه، رومانی، آلمان، سوئد، دانمارک، چک، اسپانیا، لهستان، قزاقستان، لبنان و بالعکس مقاصد صادراتی از این استان بوده است.
طی دو ماهه فروردین و اردیبهشت سال 1403، 256 فقره گواهی قبولی در اتاق بازرگانی تبریز صادر شده است. بر این اساس در فروردین ماه، این واحد 85 گواهی قبولی و در اردیبهشت ماه، 171 گواهی قبولی صادر کرده است.
همچنین طی این مدت 188 فقره گواهی تمدید و 214 فقره ابطال شده است.
گفتنی است واحد کارنه تیر و آ ت آ با بهرi مندی از تجربه بیش از دو دهه فعالیت کارنه تیر از بدو تاسیس در اتاق تبریز حل مشکلات و موضوعات اعضاء به خصوص شرکت های حمل و نقل بین المللی را در سرلوحه کار خود قرار داده است و با برگزاری دوره های آموزشی برای شرکت های جدیدالتاسیس مبنی بر دقت لازم در فرآیند کارنه تیراز زمان تحویل تا برگشت و با اعمال  رویه های مناسب، ریسک مدیریتی و تعهدات شرکت ها را در قبال موسسه ضامن کاهش دهد.