تاریخ : شنبه 19 خرداد 1403
کد 4850

عملکرد چشمگیر واحد بین‌الملل اتاق بازرگانی تبریز در دو ماهه اول سال 1403

واحد بین‌الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز طی فروردین و اردیبهشت ماه سال 1403، با اقدامات گسترده و متنوعی به ارتقای روابط تجاری و همکاری‌های بین‌المللی پرداخته است.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، این واحد با انجام فعالیت‌های مختلف اعزام هیئت، پذیرش هیئت‌های خارجی و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان ایفا کرده است.
از جمله این اقدامات می‌توان به اعزام هیئت به ازمیر (ترکیه) در اردیبهشت ماه سال جاری اشاره کرد که در قالب آن نشست‌های مشترکی با اتاق صنایع اژه (ازمیر)، اتاق بازرگانی ازمیر، اعضای هیئت‌رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق‌های ازمیر، آژانس توسعه ازمیر و دانشگاه اقتصاد ازمیر  برگزار شده و همچنین از نمایشگاه انرژی‌های پاک ازمیر (WENERGY 2024) و صنایع مرتبط در ازمیر بازدید به عمل آمد.
واحد بین‌الملل اتاق بازرگانی تبریز همچنین طی دو ماه نخست سال جاری در قالب هیئت‌های پذیرشی، میزبان سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز بوده و سعی در تحکیم روابط با سرکنسولگری ترکیه در تبریز و بررسی موضوعات جدید دارای قابلیت همکاری بین دو کشور کرده است.
مسئولیت حضور در غرفه اتاق تبریز در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو، همکاری در تهیه گزارش پیشنهادی به استانداری در خصوص مسائل و مشکلات اقتصادی استان، همکاری در تهیه گزارش اقدامات آتی اتاق در راستای جهش تولید درخواستی استانداری، بررسی، طبقه‌بندی و پاسخگویی به ایمیل‌های وارده و پاسخگویی و ارائه مشاوره و راهنمایی به ارباب‌رجوع به شکل حضوری و تلفنی، از دیگر اقدامات صورت گرفته در این واحد است.
واحد بین‌الملل اتاق بازرگانی تبریز با این فعالیت‌ها توانسته است نقش مؤثری در تقویت روابط تجاری و بین‌المللی استان ایفا کند و گامی مهم در جهت توسعه اقتصادی و ارتقای توانمندی‌های صادراتی بردارد.