تاریخ : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
کد 4779

رئیس کمیسیون بانک، مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق تبریز؛

ضرورت تبیین قوانین به نمایندگان هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی

رئیس کمیسیون بانک، مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی تبریز، بر لزوم تبیین قوانین به نمایندگان هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، مهدی امینی در جلسه کمیسیون بانک، مالیات، کار و تامین اجتماعی که با حضور حسن تیموری غرب؛ مدیر دادرسی مالیاتی استان، غلامرضا شریفی؛ مشاور کمیسیون و نمایندگان اتاق تبریز در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی استان برگزار شد، گفت: متاسفانه در مواردی شاهد صدور رأی‌‌هایی هستیم که پس از پیگیری مجدد، تا حد زیادی شکسته شده‌اند که این امر نشانگر کوتاهی یا کم‌کاریِ برخی اعضای هیئت های حل اختلاف یا عدم اِشراف کامل به قوانین است.
وی با بیان این مطلب افزود: نمایندگان اتاق در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی، به‌نوعی نماینده کارفرمایان و افراد معتمد آن‌ها به‌شمار می‌روند، بنابراین باید دارای توانمندی بالایی در حمایت از حقوق قانونی کارفرماها باشند.
رئیس کمیسیون بانک، مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق تبریز، بخش عمده‌ای از مشکلات این حوزه را ناشی از تعدد بخشنامه‌ها دانست و افزود: این کمیسیون، آموزش نمایندگان در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی و تبیین قوانین را در اولویت کاری خود قرار داده است و با بهره‌گیری از حضور آقای شریفی، مشاور کمیسیون که اشراف کامل به تمامی قوانین این حوزه دارد در تلاش است تا با برگزاری جلسات منظم کمیته آموزشی، راهگشای امور باشد.
امینی همچنین از اهتمام این کمیسیون بر حل مشکل اخذ مالیات از اتحادیه‌ها و انجمن‌ها که از نظر قانونی عملا ًمعاف از پرداخت مالیات هستند، خبر داد.
وی همچنین خواستار ایجاد توازن بین پرونده‌های ارسالی بین اعضای هیئت تشخیص و همچنین اختصاص مکانی مناسب برای اعضای هیئت شد.
حسن تیموری غرب؛ مدیر دادرسی مالیاتی استان ضمن تاکید بر لزوم توانمندی نمایندگان بند 3 ماده 244 قانون مالیات‌های مستقیم (نماینده مؤدی در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی) گفت: در صورتی که نماینده بند 3 در هیئت در اقلیت قرار بگیرد، حتماً باید نسبت به نگارش نظریه خود در برگه رسیدگی همراه با امضا، اقدام کند، چرا که نظر نماینده بند 3 در مراحل بعدی رسیدگی‌های پرونده مالیاتی می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد.
تیموری غرب با اشاره به راه‌اندازی سامانه جدید هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی گفت: در سامانه جدید، در صورتی که مؤدی در مرحله اعتراض، تشکل تخصصی خود را جهت انتخاب نماینده بند 3 انتخاب نکند، سیستم به‌صورت رندومی نماینده‌ای را از بین تشکل ها انتخاب می‌کند که این امر موجب می‌شود نماینده بند 3 نماینده تخصصی صنف یا صنعت مؤدی نباشد و ما در حال پیگیری رفع این مشکل هستیم.
در ادامه این جلسه، شریفی؛ مشاور کمیسیون به تشریح برخی قوانین و بخشنامه‌ها در امور مالیاتی پرداخت.
 همچنین در حاشیه این جلسه، حکم عضو جدید این کمیسیون، محمد عیسی‌زاده از طرف رئیس کمیسیون به وی اعطاء شد.

 

 
آلبوم تصاویر جلسه کمیته مالیاتی کمیسیون بانک، مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق تبریز