تاریخ : پنجشنبه 16 آذر 1402
کد 4419

جلسه مشترک کمیته تخصصی کار اتاق تبریز با تشکل های کارگری و کمیته تایید مشاغل سخت و زیان‌آور استان

جلسه مشترک کمیسیون بانک، مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی تبریز با مسئولین تشکل های کارگری و کمیته تایید مشاغل سخت و زیان‌آور استان با حضور نائب رئیس اتاق تبریز و معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس گروه مهندسی بهداشت حرفه ای استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، جمشید برزگر، نائب رئیس اتاق تبریز در این دیدار بر لزوم تعامل سازنده و اثرگذار تشکل های کارگری و کارفرمایی با همدیگر و همچنین با نهادهای تصمیم‌ساز و سیاست‌گذار تاکید و یکی از برنامه های اتاق را حصول به این مهم عنوان کرد.
مهدی امینی ، رئیس کمیسیون بانک، مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی تبریز بر لزوم تسریع در رسیدگی به پرونده های مشاغل سخت و زیان آور در کمیته مربوطه و همچنین تلاش در راستای همگرایی بین تشکل های کارگری و کارفرمایی و تبدیل تقابل به تعامل و احقاق حقوق قانونی هر دو طرف در مراجع شبه قضایی (هیئت های تشخیص مطالبات و حل اختلاف ) تاکید کرد.
سعید عبد‌حافظ، معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به تشریح برنامه های این سازمان در تسریع در  بررسی پرونده های کمیته مشاغل سخت و زیان آور پرداخت.
در این جلسه، رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان و مسئولان شوراهای اسلامی کار تعدادی از کارخانجات به بیان موارد موجود در حیطه مسئولیت خود پرداختند.
تنقیح ماده 11 قانون تامین اجتماعی در مورد بازرسی ها، بیمه ستانی از فاکتورهای فاقد کد کارگاه و اخذ هزینه بالاسری، آلایه سنجی کارگاه ها، مباحث تعیین دستمزد سال 1403 کارگران، سقف مالیاتی حقوق بگیران و پیشنهاد افزایش این سقف در قانون بودجه 1403 و استفاده از ظرفیت نمایندگان استان در این راستا با توجه به اینکه افزایش سقف مالیاتی می تواند در حکم افزایش حقوق کارگر عمل کند، لزوم پیگیری جهت عدم تسری افزایش 18 درصدی حقوق کارمندان به حقوق کارگران، کاهش بهره وری کارگران به تبع عدم افزایش کافی حقوق آنها، مسائل مرتبط با ماده 148 قانون کار و ادعاهای سابقه کار و محاسبات حق بیمه مربوطه، تغییرات دفترچه آلایه سنجی، کاهش سنوات ارفاقی بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور از جمله موضوعات مورد بحث در این جلسه بود.
در ادامه این جلسه، نمایندگان تشکلات کارگری و کمیته تایید مشاغل سخت و زیان آور استان از زحمات آقای مهدی امینی، رئیس کمیسیون تخصصی روابط کار اتاق و رئیس خانه صمت استان و نماینده کارفرمایان در مراجع کار و تامین اجتماعی استان تقدیر بعمل آوردند.