تاریخ : پنجشنبه 8 تير 1396
کد 44

دیدار هیات نمایندگان و هیات رئیسه اتاق با نماینده ولی فقیه در استان

هیات نمایندگان و هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز با نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز حجه السلام و المسلمین آل هاشم دیدار و در خصوص وضعیت صنعتی، تجاری استان گزارشی را به معظم له ارائه نمودند.
به گزارش روایط عمومی اتاق تبریز در این دیدار صمد حسن زاده رئیس اتاق تبریز با تقدیر از انتخاب شایسته حجه الاسلام و المسلمین آل هاشم از طرف مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ایشان در استان و امام جمعه تبریز،  از حمایت ها و پشتیبانی های آیت الله مجتهد شبستری از فعالان اقتصادی استان قدر دانی نمود و خاطر نشان کرد: آیت الله مجتهد شبستری در هر شرایطی در کنار فعالان اقتصادی بودند و به هیچ وجه از حمایت ها و پشتیبانی های خود دریغ نمی نمودند .
رئیس اتاق تبریز با اشاره به این نکته که فعالان اقتصادی استان به راهنماییهای و حمایت های حجه الاسلام و المسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان نیاز دارند از ایشان خواستند تا با مقر نمودن زمان بندی مشخص با فعلان اقتصادی و صنعتی استان به هدف بهرمندی این قشر از فعالان استان از رهنمودهای ایشان بهره مند شوند .  
حسن زاده با تاکید بر قدمت اتاق تبریز به عنوان یکی از قدیمی ترین اتاق های کشورمان و شخصیت های موثر در توسعه اقتصادی و صنعتی کشور همچون؛ خسروشاهی ها، میلانی ها، صدقیانی ها و صادقیان و... افزودند: رسالت خود می دانیم که همچون پیشکسوتان عرصه تولید و صنعت استان، در جهت اعتلای و تقویت اقتصادی استان از هیچ کوششی دریغ ننمایم. وی با یاد آوری این نکته که اتاق های بازرگانی سراسر کشور مراکزی برای تجمیع و هم افزایی فعالان اقتصادی کشور می باشند یاد آور شد، اتاق ها به عنوان مشاوران اقتصادی سه قوه در راستای توسعه اقتصادی و عملی نمودن فرامین رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصادی مقاومتی، اشتغال و تولید تلاش می نمایند و در این راستا در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که به ریاست استانداران و به دبیری روسای اتاق ها و با حضور فعالان اقتصادی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، رئیس داگستری و دادستان، شهردار و...  تشکیل می شود در راستای تسهیل موانع تولید و بر طرف کردن مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی به صورت ماهانه تشکیل جلسه می دهند تا موارد و مسائلی که در استانها قابل حل است حل و بر طرف نمایند و مسائلی که فرا استانی است به شورای مرکزی در تهران و نهایتا مجلس شورای اسلامی به منظور تدوین قوانین ارسال می شود . تا مسائل متنابه صنعت و تولید به صورت بنیادین حل و فصل شود.
رئیس اتاق تبریز با اشاره به تشکیل مستمر جلسات هیات نمایندگان اتاق تبریز و کمیسیون های موجود در اتاق به منظور بر طرف نمودن مسائل حوزه صنعت و تجارت خاطر نشان کرد: روابط اتاق تبریز با سایر سازمانها و نهادها موجود در استان در عالی ترین سطح خود قرار دارد و حسن ارتباط موجود در استان این امکان را فراهم می آورد که بسیاری از مسائل و مشکلات پیش روی واحد های تولیدی در سطح استان حل شود.
حسن زاده با اشاره به موفقیت دیپلماسی کشورمان خاطر نشان کرد: این موفقیت حقانیت ایران را در اقصی نقاط دنیا ثابت کرد که ما به دنبال تنش نیستیم و همین موفقیت باعث تحولات عظیمی در روابط بین المللی کشورمان را با سایر کشور ها فراهم نمود که سفر 55 هیات خارجی از کشورهای مختلف جهان به استان به منظور گسترش روابط اقتصادی و تجاری از جمله شاخص های موفقیت دیپلماسی کشورمان بود. وی با اشاره به مذاکرات به عمل آمده با هیات های خارجی یاد آور شد: در این مذاکرات در خصوص انتقال دانش فنی و نوسازی صنایع و همکاری مشترک در تولید و صادرات مورد بررسی قرار گرفت که کشورهای اروپایی عمدتا علاقمندی خود برای سرمایه گذاری در کشور ایران و نوسازی صنایع صنایع موجود واحد های تولیدی را اعلام نمودند که این اقدام می تواند  سبب تولید محصولات با قیمت رقابتی و با کیفیت شود و عامل موثری در جلوگیری از قاچاق کالا به کشور و صادرات محصولات تولیدی ایران به خارج را و رونق اقتصادی و افزایش اشتغال را به  دنبال خواهد داشت. وی در این خصوص همراهی بیشتر بانکها و سایر سازمانها و نهاد ها همچون دارایی را خواستار شد.
رئیس اتاق تبریز بیکاری را مهمترین تهدید جامعه در عصر حاضر دانست و یاد آور شد این مسئله می تواند موجب سلب اعتماد ملی به سیاست های دولت شود که باید تلاش نمایم با حل مسئله بیکاری در جامعه، اعتماد ملی و سرمایه اجتماعی را بیش از پیش افزایش دهیم که تدبیر در خصوص مسایلی مانند نحوه اخذ مالیات بر ارزش افزوده می تواند یکی از عوامل موثر در بهبود وضعیت واحد های تولیدی، بالا رفتن کیفیت محصولات تولیدی، پایین آمدن قیمت تمام شده محصولات تولیدی و نهایتا رفع بیکاری در جامعه باشد همچنان که کشورهای همسایه همچون ترکیه با اقدامات مشابه توانستند در بهبود و توسعه اقتصادی کشور خودشان اقدام نمایند.
حجه الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت پارلمان بخش خصوصی و نقش آن در توسعه همه جانبه کشور یاد آور شد : اتاق تبریز به عنوان بزرگترین تشکل بخش خصوصی می بایستی به منظور بهبود وضعیت موجود برای رسیدن به وضعیت مطلوب ارائه طرح و طریق نماید و در تمام حوزه ها فعال باشد. وی در خصوص حل مسائل و مشکلات پیش روی واحد های تولیدی  خواستار افزایش و فعال شدن جلسات کارشناسی و کمیسیون های موجود در اتاق شد و افزود: باید کارشناسان اقتصادی اتاق تبریز در جلسات ملی حضور موثرتری داشته باشند تا از توانمندیهای صاحبنظران اتاق تبریز در سطح ملی بهره مند شوند.
امام جمعه تبریز با اشاره به توانمندیهای موجود در اتاق تبریز خاطر نشان کرد : باید جایگاه اتاق تبریز در اتاق ایران تقویت شود و به همین منظور می بایستی کمیسیون های کارشناسی اتاق تبریز بیش از پیش فعال شود. وی انتشار و انعکاس نتایج همایش ها و سمینار های موجود در اتاق را در این خصوص ضروری خواند و یادآور شد: انعکاس نتایج همایش ها و سمینار ها و ارائه راهکارهای علمی ارائه شده از این همایش های می تواند چهره اتاق تبریز را به عنوان مرکزی برای حل مسائل کلان کشوری مطرح نماید که می تواند در ارتقاء جایگاه اتاق تبریز و رسیدن به جایگاهی در حد شان تبریز مفید واقع شود. وی تقدیر و بزرگداشت فعالان اقتصادی و تجاری که در سطح ملی و منطقه ای تاثیر گذار بوده را از جمله اقدامات موثر برای ارتقاء جایگاه اتاق تبریزدر سطح ملی خواند و یاد آور شد: باید توانمندی فعالان اقتصادی استان و تبریز در طول اعصار و قرون در خاطره عمومی و تمام شهروندان و مسئولان ملی و منطقه ای زنده باشد تا بدانند و بدانیم که تبریز و در تمام ابعاد در توسعه کشور و پویایی آن در سطح جهان ایفاء نقش نموده و همچنان این ظرفیت را دارد که در توام توسعه کشور نقش موثری ایفاء نماید. وی در این خصوص با اشاره به طراحی ساختمان جدید اتاق تبریز گفت: در طراحی این ساختمان باید حداقل پنجاه سال آینده و چشم اندازه های توسعه استان و کشور را در نظر داشته باشیم .
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به حمایت های همه جانبه استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از فعالان اقتصادی استان خاطر نشان کرد: باید از اجماع به وجود آمده در راستای توسعه همه جانبه استان بهره برداری نمایم و در حل مسائل جامعه همچون بیکاری و ایجاد اشتغال و به تبع آن حل سایر مسائل و مشکلات اجتماعی جامعه اقدام نماییم تا به توسعه مد نظر نایل شویم. وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به مسئله اقتصاد در طول چند سال گذشته در پیامهای سالیانه خود خاطر نشان کرد: دو موضوع اقتصاد و فرهنگ از جمله مسائل مهم کشور می باشد که دلسوزان فرهنگی و اقتصادی کشور می بایستی برای بر طرف کردن مسائل این دو حوزه اقدامات مقتضی و موثری را انجام دهند.
در انتهای جلسه برخی از فعالان صنعتی و تجاری استان و اعضای هیات نمایندگان اتاق تبریز نکته نظرات خود در خصوص بر طرف کردن مشکلات پیش رو و فعال نمودن آذربایجانیهای ساکن در سایر نقاط کشور و جهان مطالبی را ارائه نمودند.


 
آلبوم تصاویر دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز