تاریخ : دوشنبه 1 آبان 1402
کد 4304

با حضور مدیر کل تامین اجتماعی استان در کمیسیون تامین اجتماعی اتاق تبریز مطرح شد؛

لزوم اصلاح قوانین مشکل‌ساز تامین اجتماعی

جلسه کمیسیون بانک، مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی تبریز، با حضور مدیر کل تامین اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی، مدیران شعب و مدیران وصول حق بیمه شعب تامین اجتماعی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، مهدی امینی؛ رئیس کمیسیون بانک، مالیات، کار و تامین اجتماعی؛  مهمترین‌مشکل واحدهای تولیدی در حوزه تامین اجتماعی را مربوط به بازرسی از دفاتر قانونی شرکتها و مهمترین مشکل ناشی از بازرسی دفاتر را شمول حق بیمه بر فاکتورهای فروش عنوان کرد.
 امینی افزود: بسیاری از پرونده هایی که در هیئت های بدوی تشخیص مطالبات تامین اجتماعی مطرح و با اعتراض کارفرما به رای این هیئت ها به هیئت تجدید نظر ارجاع می شوند این قابلیت را دارند که در هیئت بدوی، رسیدگی و اختتام شوند.
یونس دباغی صادقی پور؛ مدیر کل تامین اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به تلاش های این اداره کل در حل مشکلات شرکای اجتماعی سازمان، گفت با تلاش و پیگیری، از سازمان تامین اجتماعی کشور، مجوز احاله امور بازرسی دفاتر قانونی را دریافت کرده ایم.
وی با تاکید بر اهتمام این اداره کل در رفع چالش‌های موجود گفت: نواقصی در برخی قوانین و بخشنامه‌های مرتبط با حوزه کار و تامین اجتماعی وجود دارد که مسائل کشوری بوده و در اختیارات ادارات استانی نیست، با این حال ما در این زمینه نیز تا حدی که ممکن بوده در چارچوب قانون با انعطاف با کارفرمایان برخورد داشته ایم.
دباغ از انجام اقدامات مثبتی در راستای تسهیل فرایند بازرسی از کارگاه‌‌ها و همچنین نحوه بازرسی دفاتر قانونی خبر داد.
مشکلات بازرسی از دفاتر قانونی، مشکلات بازرسی از کارگاه ها، پیشنهاد تشکیل هیئت تشخیص مطالبات در شعب تیپ پایین استان، بررسی بخشنامه های مغایر با قوانین، نحوه محاسبه سوابق ادعایی کارکنان مربوط به سنوات قبل، مشکل فاکتورها، هزینه بالاسری فاکتورها، بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور، شمول حق بیمه بر هزینه های نصب و راه اندازی، حمل و سند افتتاحیه ساختمان، بررسی مصوبه جدید بیمه کارگران ساختمانی، زوج بودن تعداد اعضای هیئت های تشخیص مطالبات و حضور دو نفر از دولت در این هیئت ها، نحوه ابلاغ بدهی به کارفرما و لزوم رعایت دو نوبت ابلاغ، مشکل شامل کردن کارگاه های تولیدی بر ماده 38 قانون تامین اجتماعی(پیمانکار تلقی نمودن آنها)، قراردادهای انفرادی، لزوم ارائه مهلت برای تسلیم مدارک مثبته کارفرما در هیئت های تشخیص و .... از جمله موضوعات مورد بحث در جلسه بود که مدیرکل تامین اجتماعی در خصوص موارد مذکور دستور اقدام مساعد به روسای شعب و دبیران هیئت های تشخیص و تجدید نظر مطالبات تامین اجتماعی استان صادر کرد.

 
آلبوم تصاویر کمیسیون بانک، مالیات، کار و تامین اجتماعی اتاق بازرگانی تبریز،