تاریخ : شنبه 29 مهر 1402
کد 4300

بازدید اعضای کمیسیون حمل و نقل، گمرک و لجستیک اتاق تبریز از منطقه مرزی نوردوز

اعضای کمیسیون حمل و نقل، گمرک و لجستیک اتاق بازرگانی تبریز به‌ همراه صادق نامدار؛ سرپرست ناظر گمرکات استان آذربایجان‌شرقی برای بررسی مشکلات موجود از منطقه مرزی نوردوز بازدید کردند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، سید احمد فتاح‌زاده؛ رئیس کمیسیون حمل و نقل، گمرک و لجستیک اتاق بازرگانی تبریز طی بازدید از منطقه مرزی نوردوز،  با اشاره به اینکه 13 ارگان در اداره مرزها دخیل هستند، بر لزوم همدلی و هماهنگی بین نهادهای مستقر در گمرک تاکید کرد.
 وی افزود: در صورت وجود وحدت رویه و هماهنگی بین تمامی نهادهای مرتبط با حوزه گمرک، بسیاری از مشکلات مرزی حل شده و تردد در مرزها روان‌تر خواهد شد.
در جریان این بازدید چندین مصوبه تایید شد که از جمله می‌توان به ساماندهی تیرپارک سیه‌رود، نظارت بر پمپ سیار در منطقه تیر پارک سیه رود و بحث عدم ارائه خدمت به افرادی که بدون دریافت نوبت از سامانه در این مرز حضور یافته‌اند، اشاره کرد.
با توجه به مشکلات پیش آمده برای باسکول در مرز نوردوز، مقرر شد گمرک ظرف دو هفته نسبت به کالیبراسیون توسط شرکت ملی استاندارد اقدام و نتیجه را به حوزه نظارت گمرک اعلام کرده و همچنین حوزه نظارت، برای ساماندهی خروج کامیون‌ها از مرز نوردوز، نسبت به تنظیم دستورالعمل ترانشیپ، در رویه ترانزیت و صادرات اقدام کند.
یکی دیگر از مصوبات این بازدید استقرار نیروی انسانی برای ارائه خدمات در تیرپارک توسط سازمان پایانه‌ها و با همکاری بخشداری و نهادهای نظامی و انتظامی برای ساماندهی تردد غیر ضروری افراد دیگر بود. همچنین تصویب شد تا ضمن اطلاع‌رسانی به تجار، بازرگانان و حق‌العملکاران در خصوص رویه صادرات، تخلیه بارگیری با همکاری سازمان منطقه آزاد ارس ساماندهی و از تردد افراد غیر ضروری ممانعت شود.
 در خصوص موضوع مشکلات عدم پذیرش ناوگان از طرف کشور ارمنستان و هماهنگی ساعات کار در مرز نوردوز مقرر شد ملاقات مرزی بین به صورت مستمر انجام و نسبت به حل مشکل اقدام شود.
در این بازدید همچنان بر ضرورت برگزاری جلسه مشترک به‌منظور هماهنگی بین تمامی سازمان‌های موازی با گمرک در خصوص طرح جامع مرزی تاکید و مقرر شد در صورت نیاز نسبت به دعوت از اعضای کمیسیون حمل و نقل، گمرک و لجستیک اتاق تبریز در جلسه شورای ساماندهی حضور داشته باشند.
حضور مشاور طرح از سوی اداره کل حمل و نقل و راهداری، به‌منظور ارائه نظر کارشناسی در خصوص جانمایی و ارائه خدمات مطلوب در خصوص ورود و خروج کامیون‌ها از دیگر مصوبات این بازدید بود.
گفتنی است در این برنامه میدانی از منطقه مرزی آق بند نیز بازدید صورت گرفت.