تاریخ : سه شنبه 18 مهر 1402
کد 4269

در نشست هم‌اندیشی انجمن آزمایشگاه‌های همکار استان آذربایجان‌شرقی مطرح شد؛

حرکتی نوین در جهت توسعه صنعت آزمون استان

جلسه هم‌اندیشی آزمایشگاه‌های همکار آزمون و کالیبراسیون آذربایجان‌شرقی، با حضور ۴۰ آزمایشگاه در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، این نشست با محوریت بررسی ایجاد و اجرای طرح درگاه پرداخت در سازمان استاندارد و فراخوان نواقص تعرفه توسط انجمن ایران، موضوع پیمانکار فرعی و اصلاح گواهینامه‌ها به‌صورت آزمون محور، مشکلات آزمایشگاه‌های همکار، استاندارد صنایع و تغییرات اساسنامه انجمن استانی تشکیل شد.
مجتبی مسعود؛ رئیس انجمن استان آذربایجان‌شرقی در این نشست در تشریح عملکرد سال 1401 گفت: در سال گذشته پنج کارگروه تخصصی غذایی، بسته‌بندی، ساختمانی و شیمیایی، فلزی و خودرو، برق و الکترونیک، هیدرواستاتیک در ذیل انجمن استان تشکیل شده است.
وی با تاکید بر نقصان درک استاندارد در صنایع افزود: انجمن آزمایشگاه‌های همکار مشکلات و نقصان‌های درک استانداردها توسط صنایع را بررسی و شناسایی می‌کند و تصمیم دارد با هماهنگی اتاق بازرگانی تبریز به بررسی مسائل واحدهای تولیدی بپردازد.
در ادامه این جلسه دغدغه‌ها و مشکلات آزمایشگاه‌ها توسط اعضای انجمن طرح و بر لزوم استمرار این جلسات در راستای افزایش کیفیت فعالیت‌ها، تبادل نظرات و اندیشه‌ها و بهره‌گیری از خرد جمعی تاکید شد.