تاریخ : پنجشنبه 28 ارديبهشت 1402
کد 3883

با همکاری اتاق تبریز و اداره کل امور مالیاتی استان صورت گرفت؛

آموزش بیش از 6 هزار نفر ساعت در کارگاه آموزشی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان

واحد آموزش اتاق بازرگانی تبریز با همکاری اداره کل امور مالیاتی استان، کارگاه آموزشی قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان را برای اشخاص حقوقی برگزار کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، در این دوره آموزشی که از تاریخ 10 اردیبهشت ماه سال‌جاری تا 27 اردیبهشت ماه، هر روز به مدت 4 ساعت در اتاق تبریز برگزار شد، بیش از یک‌هزار و 500 نفر، به مدت شش هزار نفر ساعت، به صورت حضوری از آموزش‌های لازم در خصوص قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان بهره‌مند شدند.
در این کارگاه آموزشی مباحثی از قبیل قوانین ارزش افزوده مرتبط با سامانه مؤدیان، فرایند سیستمی اتصال به سامانه مؤدیان و مفاد قانونی پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان توسط علی داداشی تدریس شد.
یادآور می‌شود، سامانه مودیان مالیاتی، سامانه‌ای است که با هدف جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی اطلاعات مربوط به مؤدیان مالیاتی راه‌اندازی شده است. در این قانون تاریخ‌های مشخصی به عنوان فراخوان‌های اجرای این قانون اعلام شده که بر اساس آن در هر یک از این تاریخ‌ها، گروهی از شرکت‌ها مشمول اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه‌های مؤدیان شدند. هر مؤدی باید تکالیف مشخصی را برای اتصال به سامانه مؤدیان و در نهایت ارسال صورت‌حساب الکترونیکی به این سامانه انجام دهد.