تاریخ : دوشنبه 25 ارديبهشت 1402
کد 3877

دیدار سفیر کرواسی با رئیس اتاق بازرگانی تبریز

«دراگو اشتامبوک»؛ سفیر کرواسی در جریان سفر به تبریز با رئیس اتاق بازرگانی تبریز دیدار کرد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، یونس ژائله در این دیدار که با حضور چند تن از صادرکنندگان و فعالان اقتصادی استان و جمعی از هیئت نمایندگان اتاق تبریز برگزار شد، ضمن تاکید بر وجود زمینه‌های مشترک تجاری بین تبریز و کرواسی گفت: موارد متعددی برای گسترش تبادلات تجاری وجود دارد و امیدواریم پس از این دیدار و با برگزاری جلسات تخصصی‌تر، شاهد تحقق آن باشیم.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز پس از تشریح توانمندی‌های صادراتی استان و معرفی فرصت‌های تجاری، خواستار حذف روادید برای تجار و صادرکنندگان استان شد و افزود: با این اقدام فعالان اقتصادی با سهولت بیشتری می‌توانند در کرواسی حضور یافته و زمینه‌های افزایش حضور در بازارهای این کشور را بررسی کنند.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز در پایان از آمادگی برای اعزام هیئت تجاری به کرواسی و تشکیل جلسات B2B خبر داد.
سفیر کرواسی نیز در این دیدار پس از تشریح پتانسیل‌های صنعتی و گردشگری این کشور، گفت: اشتراکات زبانی متعددی بین تبریز و کرواسی وجود دارد که باعث تمایز این شهر از دیگر نقاط ایران می‌شود.
دراگو اشتامبوک با بیان اینکه اهل شعر و ادبیات است و چندین تالیف در این زمینه دارد، از تبریز به‌عنوان شهر شمس یاد کرد و وجود چنین مفاخری را از افتخارات تبریز دانست.
وی گفت: تبریز در صنعت شکلات و شیرینی همواره در بازارهای جهانی حضور فعال داشته و به برند تبدیل شده است.
اشتامبوک با اشاره به تحریم‌ها علیه ایران گفت: قبل از اعمال تحریم‌ها و خروج آمریکا از برجام، حجم مبادلات تجاری بین ایران و کرواسی بالا بود، اما در حال حاضر کاهش یافته است، البته ما امیدواریم در آینده شاهد ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی بین دو کشور باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد: با تسهیل شرایط ورود تجار ایرانی به این کشور در قالب هیئت‌های تجاری، فرصت‌های مناسبی برای واردات و صادرات فراهم گردد.
یادآور می‌شود، در جریان این دیدار تعدادی از صادرکنندگان استان به بیان دغدغه‌های خود در رابطه با تجارت با کرواسی پرداختند.