تاریخ : چهارشنبه 26 بهمن 1401
کد 3725

رییس اتاق تبریز:

مناطق آزاد، آزادی عمل لازم را ندارند/ لزوم تدوین نقشه راه برای فعالیت های اقتصادی ارس

رییس اتاق تبریز با بیان اینکه مناطق آزاد، آزادی عمل لازم را ندارند، گفت: وجود یکسری محدودیت و بروکراسی های اداری مانع از فعالیت های گسترده در این منطقه می شود.
به گزارش روابط عمومی اتاق تبریز، یونس ژائله در آیین افتتاحیه نمایشگاه ارس اکسپو در محل نمایشگاه بین المللی تبریز اظهار داشت: اقتصاد ایران باید حرکات جدیدی را آغاز کند. کشور با وجود پیشرفت در بسیاری از زمینه ها، در مباحث اقتصادی با مشکلات زیادی مواجه است.

وی ادامه داد: منطقه آزاد ارس با وجود 50 هزار هکتار وسعت متاسفانه رو به زمین فروشی آورده و زمین های آن با قیمتی بالا به سرمایه گذاران واگذار می شود که راه را برای ایجاد انگیزه بیشتر سرمایه گذاران می بندد.

رییس اتاق تبریز با اشاره به لزوم کاهش محدودیت ها در منطقه آزاد ارس گفت: اگر نگاهی به مناطق آزاد دیگر کشورهای منطقه بیندازیم، متوجه تفاوت آن ها با مناطق آزاد کشور می شویم. ایجاد کمیته های فراوان برای واردات کالا و بروکراسی های مختلف اداری، آزادی لازم از این منطقه آزاد را سلب کرده است.

ژائله با تاکید بر لزوم وجود یک برنامه جامع و شفاف برای فعالیت های اقتصادی این منطقه گفت: بدون تدوین یک نقشه راه نمی توان انتظار موفقیت را داشت.

رییس اتاق تبریز در ادامه تمبر یادبود این نمایشگاه را امضا و به همراه سایر مسئولان حاضر، این نمایشگاه را افتتاح کردند. 

ژائله در ادامه به بازدید از غرفه های مختلف نمایشگاه ارس اکسپو پرداخته و همچنین در حاشیه نمایشگاه با شهردار و مدیر کشتارگاه قاپان دیدار و گفتگو کرد. 
آلبوم تصاویر آیین افتتاح نمایشگاه ارس اکسپو