تاریخ : چهارشنبه 21 دي 1401
کد 3624

در دیدار سرکنسول ایران در ارزروم تاکید شد؛

ضرورت افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه

در دیدار سرکنسول ایران در ارزروم بر ضرورت توسعه روابط بین دو کشور ایران و ترکیه و افزایش حجم مبادلات تجاری و تسهیل تجارت تاکید شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، دبیر هیئت رییسه اتاق تبریز از تغییر برخی قوانین به شکل خلق الساعه در حوزه تجارت انتقاد کرد و گفت: باید رفت و آمد هیئت های تجاری بین ایران و ترکیه همچون سابق رونق بیشتری بگیرد و حجم مبادلات زیر 6 میلیارد دلار شایسته دو کشور نیست. 

رضا کامی ظرفیت های فرهنگی و تجاری ایران و ترکیه را بسیار بالا دانسته و بر لزوم توجه بیشتر برای افزایش مبادلات تجاری تاکید کرد. 

قاسم قویدل، عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز نیز نوسان ارز و چند نرخی بودن ارز را آفتی بزرگ برای تجارت و فعالان اقتصادی دانست و گفت: دولت باید با بخش خصوصی همراهی کرده و مانع خروج سرمایه گذاران ایرانی به کشورهای خارجی شده و برای این امر باید شرایط، بسترها و زیرساخت ها فراهم شود. 

محمد ابراهیمی، سرکنسول ایران در ارزروم ترکیه نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی اتاق تبریز گفت: در شرایط دشوار امروز هر کسی که به کار تولید، بازرگانی، اشتغال زایی و کارآفرینی دست می زند، جهادگر است و باید از این انسان های ارزشمند همه جانبه حمایت کرد و دولت نیز باید بسترهای ثبات ارز و ثبات آیین نامه ها و قوانین را فراهم کند. 

گفتنی است در دیدار سرکنسول ایران در ارزروم با فعالان اقتصادی، روسای انجمن های حمل و نقل، صادرکنندگان فرش دستباف، پلیمر و پلاستیک، مدیران صنایع و کشاورزی نقطه نظرات خود را مطرح کردند. 

​​​​​​​