تاریخ : پنجشنبه 30 تير 1401
کد 3227

گزارش چهارمین دوره طرح ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی کشور در حوزه محیط کسب و کار

گزارش چهارمین دوره طرح ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی کشور مرتبط با محیط کسب و کار در سال ۱۴۰۰ منتشر شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز ،چهارمین دوره طرح ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی کشور مرتبط با محیط کسب و کار در سال ۱۴۰۰ بر اساس گزارش مرکز پژوهش های اتاق ایران انجام و منتشر شد.

شاخص ملی ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی (فرعی و اصلی) مرتبط با کسب و کار این گزارش در سال ۱۴۰۰ عدد ۴/۷۹ (امتیاز یک به معنی رضایت و امتیاز ۱۰ به معنی نارضایتی مطلق می باشد.) ثبت شده است که در مقایسه با سال ۱۳۹۹، میزان کاهش رضایت فعالین اقتصادی نشان می دهد.

بر اساس این گزارش بیشترین میزان رضایت از سه دستگاه اصلی "نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ســازمان بهزیسـتی کشـور و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی" و کمترین میزان رضایت از سه دستگاه اصلی "بانک مرکزی، شـهرداری‌ها و سازمان برنامه و بودجه" از سوی فعالین اقتصادی کشور اعلام شده است.

طبق یافته‌های ایــن طرح، دستگاه‌های اجرایی سه استان: "بوشهر، مازندران و مرکزی" بــه ترتیب بیشترین میزان رضایت فعالان اقتصادی و در مقابل دستگاه‌های اجرایی سه استان: "کرمانشاه، تهران و یزد" کمتریــن میــزان رضایـت فعالان اقتصادی را بــه خود اختصـاص داده‌اند.

براساس این گزارش شاخص عملکرد دستگاه های اجرایی استان آذربایجان شرقی در سال ۱۴۰۰ با مشارکت ۱۳۵ نمونه آماری از فعالین اقتصادی استان عدد ۴/۷۳ می باشد که در مقایسه با سال گذشته ۰/۵۴- تغییر داشته است. این تغییر در مقایسه با تغییرات ۲/۸۲ کل کشور مناسب تر می باشد. (تذکر: مثبت بودن تغییرات بهمعنای بدتر شدن وضعیت به نسبت سال گذشته است.) 

همچنین براسـاس نتایـج این گزارش، میـزان رضایـت فعـالان اقتصـادی بخـش کشـاورزی از عملکـرد دسـتگاه های اجرایـی در مقایسـه بـا رضایـت فعـالان اقتصـادی در بخش هـای خدمـات و صنعـت در سال ۱۴۰۰ نامناسب تر ارزیابــی شــده اســت.

لازم به ذکر است؛ براساس این گزارش، شاخص عملکرد ارزیابی نهادهای غیر دولتی که شامل اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون می باشد، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران با عدد ۳/۶۶ به نسبت اتاق اصناف کشور با عدد ۴/۴۲ و اتاق تعاون ایران با عدد ۴/۱۲ در جایگاه مناسبتری قرار دارد.

دانلود گزارش چهارمین دوره طرح ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی کشور در حوزه محیط کسب و کار