تاریخ : سه شنبه 13 شهريور 1397
کد 311

مراسم تجلیل و تکریم از دو شخصیت برجسته علمی و پزشکی پروفسور رحمان زاده و دکتر پرویزی

به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، خانه توسعه آذربایجان و دانشگاه تبریز، دانشگاه علوم پزشکی تبریز و با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی مراسم تجلیل و تکریم از دو شخصیت برجسته علمی و پزشکی پروفسور رحیم رحمان زاده و دکتر رضایت پرویزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز دکتر سبحان الهی رئیس هیات مدیره خانه توسعه آذربایجان در این مراسم با اشاره به این نکته که بزرگداشت به همت اتاق بازرگانی تبریز، دانشگاه علوم پزشکی و خانه توسعه آذربایجان به منظور تجلیل و تکریم از تلاش های دو شخصیت برجسته علمی و پزشکی پروفسور رحیم رحمان زاده و دکتر رضایت پرویزی صورت می گیرد خاطر نشان کرد: باید از افراد متخصصی که در حوزه های مختلف در راستای توسعه کشور گام برمی دارند تجلیل به عمل آوریم. تا بتوانیم به توسعه مورد نظر نایل آیم چرا که تمام دستاوردهای بشر، ماحصل تعامل سازنده انسان و ساختار است و  جوامعی به توسعه همه جانبه رسیده اند که بسترهای این تعامل را به بهترین نحو ممکن مهیا نموده اند.

رئیس هیات مدیره خانه توسعه آذربایجان با یادآوری این نکته که عمده مشکلات حال حاضر کشور از آنجا نشات می گیرد که ما انسانهای لایق، شایسته، متخصص کشور را کمتر می شناسیم و یا اینکه کمتر از توانمندیهای آنها در راستای توسعه کشور بهره مند می شویم. افزود: همه ما متعلق به این کشور هستیم و باید همه برای سربلندی این سرزمین تلاش نمایم و سرمایه های انسانی داخلی و خارجی را به منظور توسعه همه جانبه کشور جذب نمایم و برای این منظور بایستی زمینه های لازم در این خصوص را مهیا نمایم .

سبحان الهی از خدمت پروفسور رحمان زاده و دکتر پرویزی قدردانی نموده و اظهار امیدواری نمود در آینده نزدیک به صورت نهادینه شده از خدمات پروفسور رحمان زاده در استان و کشور بهره مند گردیم.

حجت الاسلام دکتر سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اظهار این نکته که خوشحالم که در جلسه تجلیل از دو فخر آذربایجان و دو پزشک و طبیب ایرانی حضور دارم از بانیان این بزرگداشت؛ اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، دانشگاه علوم پزشکی و انجمن خانه توسعه آذربایجان قدردانی نمود و از خدمات دکتر سبحان الهی، دکتر صومی و مهندس حسن زاده به خاطر تلاش های شبانه روزی آنها در راستای توسعه همه جانبه استان قدردانی نمود.

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری این نکته از امام صاق (ع) که بهترین اعمال نزد خداوند وارد کردن نشاط و شادی بر دل مومن و بر طرف کردن نیاز های او و زدودن غم از دل اوست، و از قول پیامبر اکرم (ص) افزود: محبوب ترین مردم در دنیا نزد خدواند کسانی هستند که نفعشان به مردم بیشتر است، خاطر نشان کرد: با حدیث و روایت مطرح شده از جانب پیامبر عظیم شان اسلام و امام صادق (ع) می توان نتیجه گرفت : اگر نیکی کردی به خود نیکی کرده ای پس بیاید به درد همدیگر برسیم و حاجت همدیگر را مرتفع نمایم.

امام جمعه تبریز با اشاره به شخصیت های علمی حاضر در جلسه افزود: مردم کشور خدمات شما را ارج می نهند و آنها را فراموش نمی کنند. وی در این جلسه از  خیر مدرسه ساز و بیمارستان ساز، حاج کریم مردانی آذر که در جلسه حضور داشت قدردانی نمود  و افزود: باید قدر سرمایه های انسانی خود را بیشتر بدانیم و ارج نهیم چرا که جبران آن امکان پذیر نیست.

 حجت الاسلام دکتر سید محمد علی آل هاشم اهمیت نیروی انسانی در توسعه همه جانبه کشور را مهم خواند و یادآور شد: نیروی انسانی و تفکر است که کارهای جامعه را پیش می برد پس باید قدردان زحمات آنها بود و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نکرد.

دکتر جلیل شربیانلو از پزشکان حاذق کشور در حوزه اورتوپدی دیگر سخنران این جلسه بزرگداشت بود که از برگزارکنندگان این جلسه قدردانی نمود که از دو فرزند شایسته آذربایجان و دو چهره جهان و ملی در این جلسه تجلیل به عمل می آورند.

وی با یادآوری این نکته که پروفسور رحمان زاده رئیس انجمن اورتوپدی آلمان و دکتر پرویزی فوق تخصص جراحی قلب و عروق است افزود: بزرگداشت دو پزشک حاذق و بزرگداشت جامعه پزشکی کشوربه خاطر تلاش های شبانه روزی آنها است.

شربیانلو با اشاره به این نکته که از نگاه خداوند بزرگ شکر نعمت به صورت زبانی و قلبی در افزایش نعمات او تاثیر دارد شکر را اعتراف به نعمت های عطا شده از طرف خداوند رحمان خواند و از امام صادق (ع)افزود: برای هر نفس که می کشیم شکر لازم است.

مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی بزرگداشت عالمان را بزرگداشت علم و مهارت خواند و افزود: آقایان رحمان زاده و پرویزی مایه مباهات استان و کشور هستند. وی با تاکید براین نکته که تجلیل از بزرگان و متخصصان کشور کار بسیار ارزشمندی است در این خصوص از اتاق تبریز، علوم پزشکی و خانه توسعه آذربایجان به خاطر این اقدام ارزشمند قدردانی نمود و خاطر نشان کرد: انسانهای که به چنین اقدامات خدا پسندانه اقدام می کنند مطمئنا از طهارت قلب برخوردارند و به همین دلیل می تواند زیبایی های جهان هستی را ببینید و قدردان و شکر گذار نعمات الهی گردند. وی با اشاره به این نکته که خداوند در قران تمام پیامبران را به عنوان الگو و اسوء حسنه مطرح نموده، در خصوص اهمیت الگو سازی در توسعه همه جانبه کشور خاطر نشان کرد: مطمئنا هیچ جامعه ای با نصیحت توسعه نمی یابد و برای این منظور باید الگوهای مناسبی از طرف مسئولان و انجمن ها به مردم معرفی گردد.

استاندار آذربایجانی شرقی با اشاره به ظرفیت های استانهای مختلف کشور در اکثر زمینهای فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی، اقتصادی و... تمرکز زدایی به منظور بهره مندی از این ظرفیت ها را  مطرح و یاد آور شد: استان آذربایجان شرقی در اکثر حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی دارای ظرفیت های ویژه ای است که می بایست با تمرکز زدایی و الگو سازی مسیر توسعه استان و کشور را تسریع ببخشیم .

پروفسور رحیم رحمان زاده نیز در سخنانی با قدردانی از خانه توسعه آذربایجان، علوم پزشکی  و  اتاق تبریز به خاطر این بزرگداشت، کار هایی از این دست را در راستای ارج نهادن به تلاش های افراد جامعه بسیار ارزشمند خواند و با اشاره به این بیت؛  

دسته های گل نهادن بر مزار من چه سود...!؟ در زمان بودنم یک شاخه گل دستم بده

افزود: مطمئنا قدردانی از تلاش های افراد جامعه می تواند الگوی مناسبی برای جوانان و پوپایی افراد جامعه در بهبود و توسعه همه بخش های مختلف کشور باشد. رحمان زاده در در بخشی از سخنرانی خود به بیوگرافی خانوادگی خود  و در بخش دیگر به حوزه تخصصی خود و تحولات که در 60 سال گذشته در دنیا اتفاق افتاده اشاره نمود و افزود: باید در انتقال تجربه های جهانی به کشور از هیچ کوششی دریغ ننمایم و استفاده از تجربه متخصصان ایرانی خارجی از کشور بهترین راه انتقال این تجربه ها است.

پروفسور رحیم رحمان زاده با اشاره به مداوای مجروحان جنگ تحمیلی خاطر نشان کرد: هم وطنانمان که در آن جنگ مجروح و امکان مداوای آن در کشور سخت بود را در آلمان بدون هیچ چشم داشت مادی مداوا می کردم که هنوز هم با اکثر آن عزیزان روابط دوستانه دارم. وی در این خصوص افزود: افتخار می کنم که در معالجه جوانانی که جانشان را فدای کشور نموده اند اقدام نموده و این را بزرگترین افتخار زندگی خود می دانم.

متخصص اورتوپدی که سابقه 30 سال ریاست بیمارستان برلین را بر عهده داشت اظهار امیدواری نمود که با کمک خیرین استانی بیمارستانی در زمینه ارتوپتی و مغز در تبریز ایجاد نماید .

رحمان زاده پزشکی را امکانی برای خدمت به خلق در زندگی خواند و افزود: در تمام عمرم بدون در نظر گرفتن فاصله طبقاتی در خدمت مردم بوده ام. وی به جوانان توصیه نمود پزشکی را نه به منظوررسیدن به ثروت بلکه برای خدمت به ملت انتخاب نمایند.وی در این خصوص افزود: خدا را شکر می کنم که تمام طول زندگیم بدین نحو گذشته و همیشه عاشق بیمارانم و خادم ملت هستم.

در ادامه دکتر رضایت پرویزی فوق تخصص قلب و عروق دیگر متخصصی که به خاطر  تلاش های انسان دوستانه اش مورد تجلیل مردم و انجمن های قرار گرفت گفت: از سال 72 که فوق تخصص خود در جراحی قلب اخذ نموده ام به همراه همکارانم همچون دکتر پزشکیان در صدد آن بوده  و در این خصوص هم پیمان شده ایم که در ایجاد بیمارستان قلب در شهر تبریز از هیچ کوششی دریغ ننمایم واز هیچ اقدامی فروگذاری نکنیم و در همین راستا بیمارستان مدنی را به عنوان بیمارستان قلب ایران مطرح نموده ایم که در این خصوص از خداوند به خاطر الطافش  و همکارانم و خانواده بسیار قدردان هستم .

دکتر پرویزی از خانه توسعه آذربایجان، علوم پزشکی و اتاق تبریز به مناسبت برگزاری این بزرگداشت و از حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار آذربایجان شرقی قدرانی نمود و افزود: خود را شایسته این بزرگداشت نمی دانم چرا که اساس زندگی و کار خود را مریض های خود می دانم. وی در این خصوص افزود : ما برای مردم کار می کنیم و خدمت به همنوع را وظیفه خود می دانیم و حتی در انتخاب خانه مسکونی مریض های خود را در نظر گرفته و در نزدیکترین موقعیت ممکن اسکان نموده ایم که در هر زمان از شبانه روز بتوانیم در کمترین زمان ممکن در خدمت آنها باشیم.

دکتر پرویزی با اشاره به سخن دکتر حسابی (کسانی که به جامعه خدمت می کنند از جایی کم می آورند) افزود: در این خصوص بنده در راستای خدمت به مردم نسبت به خانواده خود کم آوردم و نتوانستم آن طور که شایسته است در کنار آنها باشم که از این بابت از خانواده خود به خاطر حمایتها همه جانبه آنها تشکر می نمایم.

وی با اشاره به پیوندی قلبی که به تازگی در تبریز انجام داده بود افزود: برای یک پیوند موفق پنج گروه کاری نیاز است تا یک پیوند با موفقت صورت گیرد و مریض  به حیات خود ادامه دهد که در این خصوص از همه همکارانم در گروه های پنچگانه تشکر می کنم که با همکاری هم توانسته ایم رفتار علمی با کیفیت را در بخش قلب در استان و منطقه ایجاد  نمایم .

پرویزی لبخند مردم را بالاترین پاداش مردم در قبال تلاش های شبانه روزی خود خواند و کمک به مردم در حوزه تخصص خود را اولویت کاری خود خواند و اظهار امیدواری نمود با همکاری خیرین، مسئولان و متخصصان بتواند به رضایت مردم که رضایت خدا را در پی خواهد داشت به آن نایل گردد.

 دکتر صومی رئیس دانشگاه علومی پزشکی تبریز  با قرائت پیام وزیر بهداشت و درمان دکتر سید حسن هاشمی به مناسبت بزرگداشت مشاهیر علم پزشکی کشور؛  پروفسور رحمان زاده و دکتر پرویزی و با  اشاره به اهمیت نخبگان علمی در ارتقاء جایگاه کشور و استان خاطر نشان کرد:  وجود شخصیتهای بی نظیر همچون دکتر پرویزی و پرفسور رحمان زاده سبب شده تا استان در زمینه های همچون پیوند اعضا، پیوند مغز استخوان و... گام های مهمی بردار. وی با اشاره به حضور  85 متخصص از 17 کشور جهان در تبریز  افزود:  اقدامات صورت گرفته در استان از برکت وجود دانشمندان حوزه پزشکی در استان و کشور است که امکان همکاری بین المللی با سایر کشورهای جهان را مهیا می نماید.

صومی با اشاره به تفاهم نامه پزشکی صورت گرفته که در آن مقرر شده تا متخصصان استانی برای گذراندن دروه های تخصص به کشور های اروپایی در زمینه ارولوژی مراجعه نمایند خاطر نشان کرد: اقدمات نرم افزاری و سخت افزاری همچون ساخت بیمارستان 723 تخت خوابی که به صورت فایناس در حال ساخت آن هستیم سبب خواهد شد تا استان در حوزه پزشگی به جایگاه شایسته خود در کشور و منطقه نایل گردد.

صومی تلاش برای دانستن، و کار در  زمینه تخصص خود و نداشتن توقع را رمز موفقیت نخبگان کشور در زمینهای مختلف خواند و اظهار امیدواری نمود بزرگداشت چهرهای علمی کشور بتواند الگوی موفقی برای توسعه همه جانبه کشور مهیا نماید.