تاریخ : جمعه 6 اسفند 1400
کد 2980

استاندار آذربایجان شرقی:

بانک‌ها حمایت لازم را از بخش تولید داشته باشند/ ضرورت تعامل بخش خصوصی و دولت

استاندار آذربایجان شرقی رویکرد دولت سیزدهم را استفاده از همه توانمندی های کشور برای ایجاد اشتغال پایدار و رونق تولید اعلام کرد و گفت: امروز باید بین بخش خصوصی و دولتی تعامل و توافق باشد.
عابدین خرّم عصر پنج شنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان گفت: دولت سیزدهم کارش را در شرایطی شروع کرد که در بسیاری از شاخص‌ها وضعیت خوبی نداشتیم و اگر در سال‌های گذشته، سرمایه‌گذاران برای رفع مشکلات خود دنبال مسئولان می‌گشتند، امروز ما مسئولان به دنبال سرمایه‌گذار و رفع مشکلات و معضلات تولید هستیم.

وی افزود: در چند ماه گذشته با 260 سرمایه‌گذار نشست هایی برگزاری و نیازهای آنها را برای سرمایه‌گذاری بررسی کردیم.

خرّم با بیان اینکه در حوزه زیرساخت‌ها در ابعاد مختلف عقب هستیم، گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شبانه‌روزی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و بهبود زیرساخت‌ها تلاش می‌کند و امروز اقداماتی که دولت انجام می‌دهد به دور از تبلیغات رسانه‌ای است و اقدامات و حرکت‌های امروز بعد از حصول نتیجه بازتاب خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه صادرات استان در سال جاری ۳۲ درصد افزایش داشته و تا آخر سال به بالای ۴۰ درصد خواهد رسید، افزود: با بسترهای فراهم‌شده و همت و تلاش کارآفرینان دلسوز، شاهد حماسه تولید و صادرات در سال آینده خواهیم بود.

خرّم تاکید کرد: در حوزه صادرات باید جهش اتفاق بیفتد و در حوزه واردات هم باید صرفا نیازمندی‌های اساسی وارد شود‌.

استاندار آذربایجان‌ شرقی خاطر نشان کرد: در پنج ماه اخیر شروع به کار دولت سیزدهم بیش از ۴۵ واحد تولیدی راکد در استان به چرخه تولید بازگشته و بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر نیز مشغول کار شده‌اند.

وی افزود: ما در حوزه دیپلماسی اقتصادی نیز با کشورهای همسایه و منطقه نشست‌ها و مصوبه‌های زیادی داشته‌ایم که امیدواریم این امر منجر به توسعه صادرات استان شود.

استاندار آذربایجان‌ شرقی از آماده سازی بیش از ۵۰ هکتار مزرعه خورشیدی برای رفع نیاز صنایع و واحدهای تولیدی استان خبر داد و گفت: یکی از ظرفیت‌های ارزشمند استان معدن بوده که مورد غفلت واقع شده است.

وی همچنین فضای انقباضی در سیستم بانکی را مانع بزرگی برای تولید دانست و گفت: در گذشته بانک‌ها به جای نقش کمک و حمایت‌کننده، بنگاه‌داری می‌کردند که با اهتمام دولت مردمی این رویه در حال تغییر است.

 
آلبوم تصاویر مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده آذربایجان شرقی در سال 1400 (1)