تاریخ : پنجشنبه 8 مهر 1400
کد 2693

جلسه کمیسیون گمرک، حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد

جلسه کمیسیون گمرک، حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی تبریز با موضوع بررسی مشکلات و مسائل روز حوزه حمل و نقل بین الملل برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تبریز، جلسه کمیسیون گمرک، حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی تبریز با دستور جلسه "بررسی مشکلات و مسائل روز در حوزه بازرگانی خارجی و حمل و نقل بین المللی " تشکیل جلسه داد.

رضا کامی، رئیس کمیسیون گمرک، حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی تبریز در این جلسه به موضوعاتی همچون مشکلات اجرایی در رسیدگی به اختلافات گمرکی در تشخیص تعرفه ارزش کالا مطابق مواد 149و108 قانون امور گمرکی و بازبینی های مجازی و تعلق جرائم پس از ترخیص کالا در برخی گمرکات اشاره کرد.

کامی همچنین مسدود بودن بخشی از مسیر تردد زمینی ایران به ارمنستان واقع در خاک آذربایجان را مشکلات روز حوزه تجارت خارجی و حمل و نقل بین المللی عنوان کرده و گفت: بیشترین زیان را از مشکل مسیر مواصلاتی ارمنستان، فعالان حمل و نقل استان متحمل می شوند که در این راستا باید تمهیداتی اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون گمرک، حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی تبریز بر تدوین سند راهبردی در حوزه تجارت و حمل و نقل استان جهت استفاده از ظرفیت های موجود استان تاکید کرد.

مسائل ثبت سفارشات واردات و همکاری سازمان های همجوار گمرک در سیستم پنجره واحد تجارت فرامرزی، ابهام در نحوه اجرای معافیت های مالیاتی شرکت های حمل و نقل مطابق اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده، مسائل صنفی کارگزاران امور گمرکی و ورود افراد غیر صلاحیت دار و فاقد مجوز به ترخیص کالا و مشکلات تبعی آن ها و اجرای مقررات مربوط به واردات کامیون‌ های با عمر سه سال جهت نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل نیز از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.