تاریخ : شنبه 5 مهر 1399
کد 1632

رییس اتاق بازرگانی تبریز:

آماده استفاده از نیروهای زبده دانشگاهی در بخش صنعت هستیم/ لزوم دوری از مدرک گرایی

رییس اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر دوری جامعه دانشگاهی از هر گونه مدرک گرایی گفت: آماده استفاده از نیروهای زبده دانشگاهی در بخش خصوصی و حوزه صنعت استان هستیم.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، یونس ژائله ظهر شنبه در جلسه طرح کارآفرینی پویش دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در محل این دانشگاه گفت: هم اکنون اقتصاد کشور دچار تحولاتی شده است که  نیازمند تدابیر ویژه در این شرایط جنگ اقتصادی هستیم.
وی با اشاره ای به ضرورت همکاری دانشگاه با صنعت برای تامین نیروی انسانی کارآمد گفت: در رابطه با جذب نیروی انسانی در بخش خصوصی و حوزه صنعت، برنامه هایی داریم که می توان این برنامه ها را متصل به برنامه دانشگاه ها کرد.
ژائله ادامه داد: تاکنون جلساتی در دانشگاه های سراسری تبریز و فنی و حرفه ای استان داشته ایم که در این جلسات قرار بر معرفی نیروی زبده از سوی آن ها و به کارگیری این نیروها توسط صاحبان صنعت و بخش خصوصی شده است.
وی افزود: از پیوستن دانشگاه آزاد به این گروه از دانشگاه ها، استقبال می کنیم و می توانیم از دانشجویان زبده دانشگاه در بخش های محتلف صنعت بهره ببریم.
رییس اتاق بازرگانی تبریز با انتقاد از مدرک گرایی در دانشگاه ها گفت: متاسفانه روال مدرک گرایی بر دانشگاه ها سایه افکنده و مانع از تربیت دانشجوی زبده می شود.
وی ادامه داد: در رشته های مختلفی همچون تجارت بین الملل و رشته های مهندسی نیاز به تربیت نیروی کارا و ماهر داریم که دانشگاه ها باید در این زمینه گام بردارند.
ژائله همچنین بر لزوم ارائه دوره های بازاریابی بین الملل تاکید کرد و گفت: در این زمینه می توان از اساتید خارجی و یا اساتید مطرح داخلی بهره برد.
وی افزود: نحوه ارائه دروس کاربردی باید در دانشگاه ها تغییر یابد چرا که گاه در دنیای واقعی با یکسری واقعیت ها مواجه هستیم که در دانشگاه ها حرفی از آن ها زده نمی شود.