تاریخ : شنبه 20 آبان 1396
کد 126

هیات تـجاری، اقتـصادی کشور فرانسه

هیات تـجاری، اقتـصادی کشور فرانسه متشکل از نمایندگان اتاق بازرگانی شهر نیس که جهت شرکت در پنجمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری ربع رشیدی در تبریز حضور یافته بودند بمنظور تسهیل روابط اقتصادی و تجاری با فعالان اقتصادی استان با اعضاء هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز دیدار و در خصوص گسترش روابط اقتصادی و تجاری گفتگو کردند.
استفان کرچ رئیس هیت فرانسوی و عضو اتاق بازرگانی نیس فرانسه در ابتدای جلسه از وضعیت ساختاری اتاقهای بازرگانی فرانسه و اینکه اتاق های بازرگانی در فرانسه سازمان های دولتی و بسیار قدرتمند از نظر اقتصادی هستند خاطر نشان کرد: شرکت صوفیا توسکا در ایران و سایر نقاط دنیا به عنوان یک شرکت تسهیل گر برای گسترش ارتباطات اقتصادی و تجاری بین فعالان اقتصادی و تجاری ایجاد شده است.
رئیس هیات فرانسوی کمک به ورود در مناقصه های داخلی ایران و فرانسه برای شرکت های دوطرف را از دیگر اقدامات شرکت صوفیا توسکا نام برد و خاطر نشان کرد: این شرکت می تواند برای حضور شرکت های ایرانی در مناقصه های اتحادیه اروپا و متقابلا نیز ارائه خدمات دهد. وی نقش صوفیا توسکا را شتاب دهنده خواند و یاد آور شد: شفافیت و رعایت استاندارها برای گسترش همکاری های دو جانبه از عوامل اساسی است.
وی با اشاره به این نکته که از یک و نیم سال گذشته که در ایران حضور مستمر داشته ایم مذاکرت خوب و مستمر ی با طرف های ایرانی داشته ایم و در سال 2018 شرکت صوفیا توسکا رسما کار خود را در ایران با افتتاح دفتر در تهران شروع خواهد کرد.  
استفان کرج ارتباط این شرکت با بانک های فرانسوی، پارک فن آوری و اتاق بازرگانی را یکی دیگر از مزیت های این شرکت خواند و خاطر نشان کرد: روابط گسترده در فرانسه، اتحادیه اروپا و سایر نقاط دنیا می تواند در گسترش روابط طرف ایران با شرکت های اروپایی موثر باشد.
ابوالفتح ابراهیمی نایب رئیس اتاق تبریز و مدیر عامل مجموعه تراکتور سازی با اشاره به اهمیت حضور شرکت های چون صوفیا توسکا در ایران به منظور گسترش روابط تجاری و اقتصادی با طرف های اروپایی، بخصوص شرکت های فرانسوی خاطر نشان کرد: با توجه به علاقمند شرکتهای ایرانی برای ارتقاء تکنولوژی های مورد استفاده خود، حضور شرکت صوفیا توسکا در ایران را مغتنم می شماریم.
نایب رئیس اتاق تبریز با اشاره به این نکته که اتاق ها در ایران به عنوان بزرگترین تشکل های بخش خصوصی عمل می کنند در مقایسه با اتاق های بازرگانی در فرانسه که دولتی هستند خاطر نشان کرد: خصوصی بودن اتاق ها کمک می کند که عملکرد اتاق ها در ایران با تشریفات اداری مواجه نباشد و این می توان در گسترش روابط دوجانبه اثرات موثری داشته باشد. وی علاقمندی اعضای و هیات رئیس اتاق تبریز به منظور گسترش روابط اقتصادی، دانشگاهی و فرهنگی با طرف فرانسوی را اعلام کرد و خواستار پیگیری مستمر دو طرف برای گسترش روابط شد.
رضا حسینی مدیر کل امور اقتصادی و دارای استان  با اشاره به این نکته که جدیدا دو سرمایه گذاری در استان از طرف شرکت های فرانسوی در زمینه انرژی خورشیدی و ساخت ماشین آلات راه آهن صورت گرفته است. خاطر نشان کرد: فرانسه یک کشور فرا صنعتی است که ارتباط مستمر با شرکت های فرانسوی برای ما حایز اهمیت است.
وی با اشاره به توانمندیهای استان از دو ویژگی صنعتی و تجاری به عنوان نقطه کانونی استان برای گسترش روابط دو جانبه نام برد و یاد آور شد موقعیت استراتژیک استان امکان گسترش همکاری دو کشور برای حضور در بازارهای منطقه ای را نیز فراهم خواهد نمود.
در این نشست مقررشد در آینده نزدیک نشستهای برای گسترش همکاری های دو جانبه با حضور فعالان اقتصادی دو طرف صورت گیرد .



 
آلبوم تصاویر هیات تـجاری، اقتـصادی کشور فرانسه